Jag är på jakt efter ett eluttag som man kan ha i golv.
Jag har hittat ett på elbutik.se men det ligger över loppan. Visst det är i mässing så det blir säkert fint. Kör dock med Alu Jung i vägg, så jag är ute efter ett alu uttag, alternativt vitt.

Finns det om möjligt något ställe där det finns eluttag för golv med lite humanare priser.

Uttaget skall sitta i golv på en balkong som håller på och byggs inomhus.
 
Alla jag hittat som är godkända för att sätta i golv är rätt dyra.. Så du får nog hosta upp slanten eller sätta uttaget på väggen :)
 
På ett ställe gjöt jag en grop i golvet där jag monterade vägguttag och datauttag, sedan gjorde jag ett lock av plåt med eklaminat ovanpå. Nästintill osynligt när locket var på och inga problem att gå på det.

Annars tror jag att det kan bli svårt att hitta någon lösning som ligger bra i pris.
Är det elbutik.se art nr. 1896871 du tittat på ? Står att den är i lättmetall.
 
Redigerat:
Visst får du sätta uttag i golvet men min erfarenhet är att det mest är i vägen och blir otroligt skitigt nere i hålet. Jag har dessutom varit med om att metallskräp gjort kortslutning i ett vanligt schucko-uttag.

Protte
 
Har för mig att jag läst i någon medföljande lapp till eljo eller elko uttag att man ej får sätta dom i golv pga att det samlas fukt/skräp osv då.. men jag kan ju missminna mig. Hursomhelst så är de, som du säger, ingen vidare bra ide att sätta ett vanligt uttag i golvet.. Kanske ett 1-vägs infällt ip44 uttag kan vara nåt (med lucka)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.