Är det någon som har erfarenhet av Älvsbyhus? Jag o min sambo står i ett vägskäl om att fortsätta leta gammalt hus eller koncentrera oss på att bygga nytt. Om vi ska bygga nytt så är ju en av de största frågorna vilket företag man ska välja. Älvsbyhus låter bra på pappret när man läser om dem, men är de bra i verkligheten? Någon som byggt ett Älvsbyhus? Någon i närheten av Trollhättan?

Mvh// Linni
 
Jag ska bygga med Älvsbyhus, bygger enplan modell Regin, och hittils har allt gått väldigt smidigt och bra.
Vi väntar nu på att kommunen ska svara på bygglovet, du kan följa bygget här http://molnbo.blogspot.com
Älvsbyhus är den hustillverkare som levererar flest hus i Sverige, och jag har läst både ris och ros om dom.

Jag valde älvsbyhus framför a-hus då det bara var massa strul med a-hus.

Sök lite så hittar du mer information om Älvsbyhus.
 
Hej, Walles!

Vad får ni ge för Regin allt som allt med de tillval som du skrivit om på er blogg?
Vi har ått offert från dom på ett Höner och på ett Torgrim, men då är inte ovanplanet gjort, det får man göra själv eller leja bort.

//Linni
 
Vi får ge 1.570.000:- för Regin och dubbelgaraget F30, de tillval vi gjort:
+ Parkett i hela huset förutom badrummen
+ Ett till fönster i köket
+ Alla fönster öppningsbara nedifrån (tiltfönster kanske det heter?)
+ Större fönster i vardagsrum och allrum
+ Helglasade altandörrar i vardagsrum och allrum
+ Extra vattenutkastare
+ Extra låskolv för ytterdörr
+ Större värmepump (Nibe 360P)
+ Andra tilluftsventiler
+ Täckkåpa för vattenmätare
+ Byggpaket med en veckas manräckning och byggbod

- Valt bort våtrumsmattor och våtrumstapeter i badrum för vi kommer sätta klinker + kakel

Vitvarorna har vi inte bestämt oss om ännu, det ingår några som standard men dom kommer vi troligen ta bort och köpa egna.

Huset är på 165 kvm boyta och 182 kvm byggyta.
Garaget är 6x9 m, vilket jag hoppas kommer räcka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.