Någon som vet var jag kan beställa en snygg (ej handikapp) vägghängd stol som är upp/nerfällbar, till duschen?
 
Kan inte någon vanlig bygghandel ha detta? Beijer bygg, bauhaus etc? Det som kävs är väl gångjärn och trä som är fuktbeständigt?
Borde inte vara helt omöjligt att bygga ihop själv?
 
Nu beskriver ju inte ditt inlägg hur du har tänkt dig att det skall se ut, och mitt tips är kanske inte en färdig lösning..

Clas Ohlson har en badplattform i storlek 50x45 cm konstruerad av rostfritt rör och teak. Den är nog inte ursprungligen tänkt som fällbar, men kanske skulle kunna fungera som det (ev. efter viss modifiering).

Glöm inte heller att väggen där du tänkt montera denna måste klara bärigheten av en stol. Är det en uppreglad vägg, så bör det nog vara förberett med kortlingar i regelverket.

Tänk också på att täta de hål du tar upp med rikligt med silicon.
 
Om du kan tänka dig aluminium så har Fafner en väldigt smäcker och snygg fällstol.
Finns både blank och borstad.
 
Den där stolen som DandrO beskrev från "Fafner", verkar precis i min stil. Men.. jag hittar inte den på någon hemsida. Fler tips tack!
 
byggar44 skrev:
Den där stolen som DandrO beskrev från "Fafner", verkar precis i min stil. Men.. jag hittar inte den på någon hemsida. Fler tips tack!
Skulle tro att det är denna. Men vilket pris! Ska det vara hål i sitsen eller en helt slät?
 
Dusholux har ett par varianter.

duschositsvitbildforweb.JPG


Duscholux

Kolla under duschtillbehör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.