Hej!

Jag har fått en offert som jag skulle vilja ha kommentarer på. Summan är 54 000 + moms och inkluderar följande:

"Vi erbjuder oss att utföra installationer enligt Er förfrågan och underlag

I vårt anbud ingår en 1000L ack.tank isolerad med 200L varmvattenberedare, 15m solslinga, elpatroner, automatikskåp, expansionskärl, laddkrets, shuntgrupp för golvvärme och säkerhetsarmaturer. Rördelar och isolering ingår i erfordelig omfattning. El-inkoppling ingår ej."

De ska alltså installera ovanstående grejer till min vattenmantlade kamin.

Jag förstår att det är svårt att bedöma priset när man inte får reda på vilken ack.tank det rör sig om, men inte ens jag kunde få fram den informationen eftersom vissa personer är på semester.

Så, vad tycker ni?

Är detta ett bra pris? Spontant känner jag att det är dyrt. Någon som vet bättre än jag.
 
G
Det var dyrt.
Min installation.Calmar V33.2 st 1000 l tankar med inbyggd beredare i ena.Elpatron.Expansionskärl 300 l.Syrventil 3065. + lite xtra rördragning.Inkl resor moms mm 92000:-.
 
Ja frågan är vad det är för tank/vilken isolering som används.. ::)
Kolla om det är mineralull/pur isolering för de skilljer mycket i pris men du bör ha en med 90 mm pur isolering men den är dyrare..

Varför beredare o inte slingor??
Även om du har beredare så borde det finnas en förvärmningsslinga i botten på tanken..
En kompis har i ladugården en 500 liters ack med 200 liters beredare o där kör han solslingan som förvärmning o då blir det låg temp i botten på acktanken vilket är bra då du ska ha solvärme..
Hör med husqvarna http://www.lantbruksnet.se/tanksvets/ vad dom ska ha för en tank med dubbla solslingor o dubbla vv slingor.. Iof så har dom bara 45 mm pur isolering men de är iaf lika effektivt som 100 mm mineralull men tanken tar ju mindre plats då oxå.. :)
 
I
vårt anbud ingår en 1000L ack.tank isolerad med 200L varmvattenberedare, 15m solslinga, elpatroner, automatikskåp, expansionskärl, laddkrets, shuntgrupp för golvvärme och säkerhetsarmaturer. Rördelar och isolering ingår i erfordelig omfattning. El-inkoppling ingår ej."
Du har material för 25-30 00 kr ex moms uppskattningsvis, de ska koppla in en kamin med laddkrets och leverera, justera och koppla ihop golvvärmeshunten, uppskattning arbete 16 000 kr ex moms. Total uppskattning utan vinst eller påslag 46 000 kr ex moms. OBS nu har jag ingen aning om vad det är för grejor de levererar utan plockar rejäla standardgrejor i huvudet. Jag tycker som sagt att du ligger hyfsat i prisbild. Billigare går alltid att få men litar du på de som lämnat offerten och vet att de gör bra jobb så.......
rogge
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.