Ja som rubiken löper.

Vad är det för skillnad mellan Bosch GKS 55 och GKS 55CE?

På k-rauta skiljer det 400kr (CE den dyrare)

Jag har dock GKS 55 CE men skulle vilja veta ändå
 
CE har väl konstant varvtal om jag förstod säljaren rätt på telefon i förrgår.
 
coss skrev:
CE har väl konstant varvtal om jag förstod säljaren rätt på telefon i förrgår.
Hos bosch brukar CE betyda elektronik, tex konstant varvtal, mjukstart, ställbart varvtal, snabbstop. Dessa funktioner finns inte på den "vanliga" GKS55. Kanske finns inte alla på CE heller, men det vet du väl bäst själv jerrycort. Ofta har också modeller med elektronik mer effekt.

Normalt sett finns det bra inof och möjligheter att jämföra maskiner på bosch.se, men jag hittar inte GKS 55CE där.
 
är det värt de extra pengarna i detta fall?
Ska förhoppningsvis iväg i morgon och köpa en på Krauta för aprilkampanjpriset, 1795:- men det är gks55. CE:n ska de ha 2400:- för

de har olika maskiner på olika länders hemsidor, tex sticksågar, i england har de inta limpmodellen av 135:an och inte 85:an heller.

/sture
 
coss skrev:
är det värt de extra pengarna i detta fall?
Ska förhoppningsvis iväg i morgon och köpa en på Krauta för aprilkampanjpriset, 1795:- men det är gks55. CE:n ska de ha 2400:- för

de har olika maskiner på olika länders hemsidor, tex sticksågar, i england har de inta limpmodellen av 135:an och inte 85:an heller.

/sture
Tja, bra fråga. Vad ska du använda den till, vad har du för krav? Har den snabbstopp så hade det varit ett starkt argument för mig, de andra funktionerna ser jag som mindre viktiga. Men hade jag kommit upp i 2400 hade jag hellre köpt en hitachi c6bu.
 
Gks55ce har som sagt konstantelektronik och 1350 watt (1200 w för den enklare modellen)
 
Vill kunna köra med skena sen så är jag övertygad om att den billigare räcker för mitt bruk.
600:- i detta fall får gå till annat kul.
 
Det vart en gks 55 i fredags, dock utan skena då de hade slut på den på K rauta i Bromma som fortfarande har kampanj på dem. men jag är helfrälst! Sågat lite parkett både på längden och tvären gerat och spårat.
Den enda bättre maskinen jag har klämt på måste väl vara TS55:an men denna räcker gott och väl åt mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.