Hej,

jag är en novis, sitter o läser i forumet för att lära mig, kommer snart bli aktuellt för mig att lägga något typ av klickgolv i i princip hela lägenheten...

Min fråga är om det finns några bra instruktioner för vad man ska tänka på? Fallgropar ? och helt enkelt hur det funkar och lägga såna här golv...

skulle vara riktigt bra och läsa och se lite bilder och sånt innan det är dags o göra sånt detta....

va kan man förvänta sig att en hantverkare tar för att lägga dessa golv per kvadratmeter..??

tittar på http://www.byggmax.se/is-bin/INTERS...yID=wTEKAaAz4fQAAAER.WoatFtR&JumpTo=OfferList
och liknande golv....
 
hej igen,

tack för länkarna, läste lite grann, verkar inte så svårt alls. De enda bekymret verkar ju egentligen vara om väggarna är sneka eller om golvet är ojämt. Vilket återstår att se.
Flera länktips är välkomna! tack på förhand!
 
Det är mycket lätt, jag gjorde det första gången i tre sovrum och en hall, man lär sig med tiden man håller på.
Ungefär som att bygga lego... ;-)
Värm upp sticksågen bara.
 
Att lägga plana ytor är inte svårt. Jag skulle vilja påstå att man oftast ser runt dörrar om det är en yrkesman eller inte som har lagt golvet. Tyvärr finns det också många yrkesmän som håller på och kladdar med smålister och sillikon vid karm/foder, så det är ingen garanti.
Plocka bort tröskeln och kapa sedan både karm (halvvägs) och foder. Lägg golvet. Bygg på tröskeln med en bit på halva undersidan (den halvan som det inte ligger laminat under) och lägg tillbaka tröskeln. Eventuellt får du hyvla av dörren några mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.