Hej,

Vi är på språng att sätta klinker och värmeslinga i hallen. Slingan vi har köpt är en T2 quicknet, alltså den självhäftande mattan. För att få en så liten bygghöjd som möjligt har vi valt att inte använda någon avjämningsmassa/flytspackel utan lägga klinkerfixet direkt på mattan/kabeln. Detta säger leverantören är möjligt.
Men trots det är vi lite oroliga för att skada kabeln vid klinkerläggandet, tänker då främst på att fixkammen kanske river kabeln.

Skulle man kunna lägga fixet direkt på klinkerplattan och bara trycka fast den på golvet? Kan man lita på att den fastnar då? eller måste man dra ut fixet på golvet?
Bör man införskaffa en frigolitskiva att sitta/ligga på under arbetet, för att minimera belastningen på nätet/kabeln.

Vad tror ni?

MVH
Ullis :)
 
Jag skulle inte ge mig på det, det är jättebökigt. Flytspackla så tunt som möjligt, och lägg plattorna sedan. Det ger samma bygghöjd.
 
En fråga på snarlikt tema: vi planerar att bygga nytt kök i vår lägenhet från 1905. Vi har idag furugolv och vill gärna lägga in kalksten i fallande längder med värmeslingor under.

Min fråga: Med tanke på att furugolvet rör sig - Vad skall jag lägga för underlag innan vi flytspacklar för att få golvet jämnt? (golvgips?) hur skall denna förankras på bästa sätt.( skruvas tätt?) Jag vill helst få så liten bygghöjd som möjligt med tanke på elslingor, fix och kalksten som bygger.

/ Johan
 
K
Flytspacklet jämnar ju till golvet så det behöver inte vara jämnt innan spackling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.