Hej Forum

Vi ska riva ett gammalt hus/fritidshus som är byggt 1966. Huset har en träpanel (ingen eternit) och det jag undrar är hur stor risken är att det finns asbest runt lednignar och ndra ställen av huset?:(

Mvh
 
Du kan nog vara lugn. Eventuellt kan det sitta eternitrör som ventilationsrör och dessa ska man ta med lite försiktighet. Annars är det ju inte på något sätt så att du dör eller ens skadas av asbest i små mängder lika lite som du dör av att ta i bly. Är det dammigt så använder man andningsskydd och ev glasögon för att skydda ögonen (täckande).
 
Ok tack för det svaret v-g. Hoppas du har rätt för då kan jag göra mycket av rivnignen själv vilket sparar en massa pengar. :)

Har varit nere i krypgrunden till huset nu i helgen och postar några av de bilder som jag tog där. enligt mig tycke jag mest det ser ut som vanliga plaströr som är isolerade med vanlig gullfiber (elelr vad nu den där gula isoleringen heter)

Kommentera gärna bilderna. Enligt mig ser det ut som om det ligger en pump, hydrofon och en varmvattenberedare. Ingen oljepanna iaf enligt mig, vilket tydligen skulle fördyra rivningen.

Mvh
Pat
 
  • P1010382.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P1010384.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.