Vad tycker ni?

Ska man spika eller skruva regelverket till nya väggar?

Verkar som det borde gå fortare med spikpistol än med skruvdragare.

Då får jag en ursäkt att köpa en stor spikpistol 50-90mm spik och en kompressor 2,5hk
 
Det är en smaksak tycker jag personligen.Fördelen med skruv är ju demonterbarheten och att skruvat sitter ordentligt. Inget som kommer krypande bakvägen.

Spiken har väl sina fördelar den med, billigare och går fortare med en pickadoll. Dessutom...så får du ju köpa lite grejer!
 
Snickarna som byggde våran tillbyggnad spikade för hand det mesta, dom hade spikpistol med men dom tyckte att 90mm spik var för litet, dom körde mest med 125mm spik till stommen, plus en massa ankarskruv till beslagen.
 
Bastefallarn skrev:
Snickarna som byggde våran tillbyggnad spikade för hand det mesta, dom hade spikpistol med men dom tyckte att 90mm spik var för litet, dom körde mest med 125mm spik till stommen, plus en massa ankarskruv till beslagen.
Jag ska dock bygga ut väggarna i badrummet med 45x45 reglar så då borde 90mm vara tillräckligt.
 
Om du inte VILL köpa kompressor och picka kan du ju alltid hyra en gaspicka, dom e otroligt smidiga. Har precis slått ihop en friggebod med sådan....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.