Ett beigt eller grått hus och visa bilder på?
skriv gärna vad det är för färg oxå...

Ska måla om vårat hus nu i vår men har så svårt att bestämma vilken färg vi vill ha, eftersom det är så svårt att föreställa sig hur resultatet blir när hela huset är målat..

har använt färgläggningshjälp som finns på olika färg sidor men tycker ej att dom stämmer så bra...

Så SNÄLLA om det är någon där ute som har bilder på hus så skicka snälla....:)
 
Värkligen INGEN som har ett grått hus att visa upp, har gett uppom beige då vi har provat ca 10 olika och inte hittar den rätta så nu blir det grått...

Snälla kom med förslag på vilken gråa,,,,
 
Om du skrivit en ordentlig rubrik så kanske folk hade sett vad du varit ute efter. Jag ändrar rubriken åt dig.

Edit: Jisses vad ordet "beige" ser knäppt ut i den formen. Om det nu inte ska stavas "beiget" kanske. Nåja, vi får hoppas att du får svar nu.
 
Redigerat:
okej tackar så mycket...

inte det lättaste att veta vad man ska skriva när man har en sjövild 1åring i knät.... :)
 
Hej!

Ett tips jag själv fått och kommer att använda mig av är att åka på "söndags-turer" för att se andra hus. Som du säger är det alltid svårt att föreställa sig hur färgen blir på ett helt hus och även skillnaden som blir på färgen när den kommer i dagsljus. När du hittat någons hus med den färg du tänkt dig så går du bara och ringer på dörren och frågar efter färgkoden (och håller tummarna att de sparat informationen).

Lycka till!
//Impossible
 
Ska försöka få över en bild på vårt hus ett Hjältevadshus Björken
ANders
 
Sixun
Eftersom jag inte vet hur bildöverföringen går till så maila mej din epostadress så skickar jag över en bild.
Anders
 
På älvsbyhusforumet (sök på google t.ex.) finns en tråd med färdiga hus och där finns både grå och beige hus, har jag för mig.
 
Vårt hus är målat med kulören S1500-N och är m a o ljusgrått. Har nog lite bilder liggandes hemma, men det får bli efter jobbet då.
 
Tyvärr kan inte heller jag bidra med bilder eftersom vårt hus inte är målat ännu. Det får bli en bild på en färgburk då ;). Vi har valt S2500N som är en "ljust mellangrå" färg. Det byggdes ett hus på min väg till jobbet förra året som fick denna färg. Det blev grymt snyggt! Så jag gjorde som impossible skrev; knackade på och frågade om färgkoden. Fick både den och en färgkarta, samt blev erbjuden en visning som jag tyvärr inte hade tid med. Klart det är positivt om någon kommer och säger att man har ett snyggt hus!

Nu när våra färgburkar står i köket på vårt snart färdiga hus har jag kommit på att det hus jag såg står ganska soligt och vår framsida är mot norr. Så kanske skulle vi ha valt S2000N eller till och med S1500N? Nåväl, det blir S1500N i köket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.