Hej Smålandsvillan,

Vi har nu bott i vårt hus i ca 2-3 veckor och huset har stått färdigt i ca 7-8 veckor. Vi har haft slutbesiktning osv. Alla inblandade som vi har pratat med har från början sagt att det mer eller mindre automatiskt ska komma en tekniker som justerar in vår värmepump. För ca en vecka sedan började pumpen larma och sedan dess har det blivit kallare och kallare inomhus. Just nu är det ca 18 grader tack vare att vi har extra värmekällor igång. Igår kväll när vi kom hem var inomhustemperaturen 15 grader... Jag har pratat med mitt lokala säljkontor - som gav mig numret till en lokal värmepumpsinstallatör. När jag ringde dem så blev svaret att vi inte stod med på deras lista. Dvs Smålandsvillan ska meddela Nibe, som i sin tur ska be någon lokal firma att åka ut till kunden och justera. Jag har skickat mail till er info-mailbox för 4-5 dagar sedan och har inte ens fått ett svar. Jag har kontaktat byggledaren som lovade att kolla upp det asap. Ingenting händer. Vi är riktigt frustrerade över att ingen nu verkar vilja lyfta ett finger trots att vi har skött våran del klanderfritt. Dvs betalat en hel säck med pengar. Det minsta man kan begära är väl att få ett besked om att ni har anmält injustering till Nibe och att man på något sätt kan få kontakt med den firma som ska sköta denna service så att man åtminstone själv kan förklara för dem att det är lite extra akut med service.

Vi anser inte att vi är några speciellt krävande kunder. Det hittades fel vid slutbesiktningen, markarbetena är inte färdiga osv. Vi har inte räknat med att dessa fel och allt övrigt kommer att bli åtgärdat inom kort och vi får inte ont i magen för det. Det får ta den tid det tar, men inte ska det väl vara meningen att man ska behöva bo i ett kallt hus???
 
Hej

Först måste jag förstås beklaga väntetiden. Ditt mail vidarebefordrades till Nibe den 12 maj och när jag kontrollringde idag, förstår jag att de varit i kontakt med dig nu på morgonen. Maila mig på info@smalandsvillan.se om du har några fler funderingar.

Mvh
Anna
Marknadsstöd SmålandsVillan
 
Ja, en lokal firma ringde mig faktiskt på morgonen och gav mig telefonsupport så att vi kunde lösa det akuta värmeproblemet. Vi har alltså värme igen, fast nu kör vi enbart på elpannan - vilket känns lite oekonomiskt i längden. Vi kom överens om att jag skulle höra av mig till dem igen nu på måndag för att boka tid för den "riktiga" injusteringen..

Tack för ditt svar Anna. Det löser sig säkert med detta också. Som sagt, saker och ting tar tid och vi har grundinställningen att det fungerar så här med husbyggen. Allt kan inte bli perfekt på en gång. Men jag skulle i alla fall vilja ge er ett litet råd. Jag jobbar själv på ett stort företag i en bransch där du snabbt tappar kunder om du har brister i din service. Vi får en hel del mail och samtal från både nöjda och mindre nöjda kunder. Det viktigaste är kanske inte alltid att lösa problemet, utan att kunden får reda på att ärendet är under behandling. Om ni i detta fall hade svarat på mitt mail inom rimlig tid, eller om någon annan av era representanter hade återkommit med besked så hade jag aldrig kännt att det var nödvändigt att skriva till er här. Jag måste dock erkänna att detta (Fråga hustillverkaren) också är en bra service och på detta sätt kan jag och andra kunder få svar på saker och ting som många andra kunder kanske också har frågat sig.

Mvh Danne
Numera Smålandsvillan-ägare med värme i huset :)
 
Hej Danne

Jag kan bara instämma i det som du skriver. Vår produkt och vårt företag är under ständig utveckling och det finns alltid områden som kan förbättras. Vi arbetar löpande på det och tar till oss dina synpunkter.

Mvh
Anna
Marknadsstöd SmålandsVillan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.