Jag har fått en offert på en pool med erbjudande om 8% rabatt från återförsäljaren.
Är det ngn som vet om det är bra eller dåligt?
 
Hur långt är ett snöre?

Vi behöver mycket mer information för att säga om det är bra eller dåligt.

t.ex. Om poolen kostar 100000:- hos din återförsäljare och du får 8% i rabatt så är väl det trevligt, men om återförsäljaren som ligger 100meter längre bort säljer poolen för 70000:- men lämnar ingen rabatt så är det ju ännu bättre.

Upplys oss nu om exakt vilken pool det är, vad som ingår (installtion, grävning, förbrukningsmaterial m.m.), priset och vilken återförsäljare det är så kanske, bara kanske någon kan ge dig ett vettigt svar.
 
8% är ingen superrabatt om det handlar om ett komplett poolpaket för markpool. Efter att ha jämfört olika butiker i Sverige och Tyskland (mest som referens) så bör de dyraste butikerna rimligen kunna lämna lite mer paketrabatt. På höst och vinter när branschen har lågsäsong brukar 10% vara mer eller mindre standard utan att man ber om det och alltså inget butiken behöver bryta ryggen för att ge. Jag tycker 10% är väldigt rimligt om man handlar för ca 80 - 100.000kr. Eller så köper man för halva den summan på nettopool.se så behöver man inte fundera så mycker mer på rabattsatser. De håller i princip samma priser som i Tyskland och har bra saker (Speck pumpar, stabila stommar, valmöjlighet att välja tjockare liner, bra trappor mm) och suverän support och rådgivning. Skulle inte tveka en sekund att handla av dem igen och har läst på diverse forum att många är nöjda så det är nog inte bara jag som haft "tur".
 
Vi köpte ett komplett paket från Miamipool med trappa och värmepump som tillval, allt som allt 150000. På det fick vi 8 %. Det finns bara en återförsäljare på miami och en på folkpool i vår region, så det finns ingen konkurrens precis...
 
T
Har precis byggt en pool åt en kund (8*4m) i 30cm cellplastform med betong samt 10 cm betongplatta. Med duk/arbete/värmepump, och allt annat lulllull så slutade allt på ganska exakt 150 000:-.
Värmekostnaden per månad är ca 2000:-. En grymt nöjd kund, men med en smal plånbok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.