Vi har börjat fundera på hus och speciellt Hjältevadshus tycker vi ser väldigt bra ut men undrar hur deras väggar är konstruerade. Var inne på en hemsida och det ser inte ut som om de använder gipsväggar och hur mycket isolering har de i väggar och tak, 1/2 plan?
Standard hos flera andra verkar vara mellan 190-220mm i väggar och gips som innervägg vilket är bra både ur miljö och helst ur brandsynpunkt.

Någon som jobbat med Hjältevad i Göteborgsområdet, bra-dåligt?
 
Vi var och talade med en säljare för Hjältevad igår kväll. Funder på Mogården i Jönköping-Mullsjö området.
Fick ett väldigt bra bemötande å deras sida..

Fick dessutom en mycket klar och tydlig specifikation om vad som ingår som std i deras hus, där stod det hur innerväggar m.m är konstruerat samt vilka storlekar och tjocklekar som används. Då jag är på jobbet nu har jag inte uppgifterna med mig, men jag återkommer med besked ikväll eller under morgondagen.

mvh / H ;)
 
Det enklaste måste väl vara att ringa Hjältevad och prata med dem, be dem skicka över en specifikation.
 
Hjältevadshus har inte gipsskivor utan masonit på väggarna. Det har tydligen med deras mdulbyggning att göra rent tekniskt fick jag förklarat för mig. Ingen isolering alls i innerväggarna, men finns som tillval. Har för mig at vi skulle få betala ungefär 5000 extra för detta, relativt överkomligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.