Jamen jag menar att du i ditt fall slutar med glesen 15cm från väggen (eller vad som nu kan behövas, så att du kan lägga glesen först och SEN slangen. Strunta i att glesen inte har stöd i ändarna.

Vad ska du ha ovanpå glespanelen?
 
MathiasS skrev:
Jamen jag menar att du i ditt fall slutar med glesen 15cm från väggen (eller vad som nu kan behövas, så att du kan lägga glesen först och SEN slangen. Strunta i att glesen inte har stöd i ändarna.

Vad ska du ha ovanpå glespanelen?
Oavnpå ska jag ha 1 lager golv gips sen 15mm parkett.
 
Då kan det ju aldrig vara ett problem med bärigheten. Avsluta glesen så att du inte behöver trä runt slangen!
 
Har samma funderingar...
Spikar 21x95 gles (formvirke). Har spikat kortlingar cc120 som jag spikar glesen på. Behöver jag spika ytterligare en kortling precis innan jag vänder? I värsta fall blir det en sträcka på ca 1m som glesen hänger fritt.
Passar även på att fråga hur långt från väggen ska jag göra vändningen?
Det är 20mm slang det gäller.
 
Passar på att fråga här:
Vill lägga 20 slingor på två golv om varedera ca 50m2.
Krypgrund med raskydd å ventiler ca 200mm isolering cc60 och sen 22 milimeter spån på det.
Vill nu lägga 20mm slingor på det och sen parkett eller laminat direkt på det.
Var först inne på att köpa såna där färdiga plåtar på frigolit men dom är ju rätt så dyra.
Tänkte att jag måste ha det eftersom annars går mycke värme nedåt.
Min far köpte sådana och en sak ja inte gillar med dom är att det "låter" när man går!
Så nu vill jag höra era åsikter, kan jag köra med glespanel istället och strunta i frigoliten?
Kommer jag förlora mycke värme nedåt eller?

Mvh Kjelle Värmdö.
 
Kan man inte göra såhär?

klinker
avjämningsmassa
12 mm slang i rörhållarskena
Primer
22 mm spån på reglar MELLAN bjälklaget

Eller måste man alltid ha gips under klinker??

Vi vill inte bygga för mycket eftersom vi i angränsande rum ska ha golvvärmekassetter i bjälklaget plus trägolv, någon som har tips på hur man får ihop detta så golven får samma nivå?
 
Man måste inte alltid ha gips. Haken med din lösning är att flytspackel är dyrt och därför passar inte denna modell speciellt bra där stora ytor ska täckas med golvvärme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.