Har en pool på 14 m3 som är uppmurad samt innan linern är täckt med frigolit längs kanterna (60 mm). Denna värmer jag med solvärmare från JOF Fritid och brukar få mellan 19 och 24 grader under sommaren. Om man glasar in poolen hur mycket varmare blir det? (kanske svårt att säga - men gör det stor skillnad?) Måste man även ha 2-3 glasfönster för att slippa kondens/imma på rutorna?
 
Langbein
Marcus R skrev:
Har en pool på 14 m3 som är uppmurad samt innan linern är täckt med frigolit längs kanterna (60 mm). Denna värmer jag med solvärmare från JOF Fritid och brukar få mellan 19 och 24 grader under sommaren. Om man glasar in poolen hur mycket varmare blir det? (kanske svårt att säga - men gör det stor skillnad?)                  Måste man även ha 2-3 glasfönster för att slippa kondens/imma på rutorna?
Det kräver nog bygglov, får du bygga mer?
 
Om du köper en sådan färdig båge som man skjuter bort så gör det en hel del i alla fall.Dels börja badsäsongen mkt tidigare,typ april och slutar senare i okt. Vet inte exakt hur många grader med det kan jag kolla med en kollega. Vad det gäller 2 eller 3 glas vet jag faktiskt inte. Undrar om du egentligen slipper i från det helt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.