undrar vad ni har fått betala för fär ert älvsbyhus främst höner, vilka tillval?
vad har ni gjort själva...
 
1073570 sek för huset med tillval inkl. grund och montering av densamma.

Tillval (utöver standard):

Förhöjt väggliv 34 graders taklutning, 30330 kr
Takkupa övervåning, 59500 kr
Elektrisk golvvärme badrum, 5700 kr
Helglasad ljudfönsterdörr (vardagsrum), 2750 kr
Större fönster i vardagsrum, 4150 kr
Fönsterdörr i klädvård, 1560 kr
Extra fönster i köket ovan diskbänk, 3550 kr
Klarlackade björkluckor i köket, 19590 kr
Rullbackar istället för grytskåp, 1325 kr
Maskinpaket 5, 10400 kr
Trägolv 51,4 kvm, 264 kr/kvm
Insektsnät i takfot (helt värdelöst dyrt, överpris!), 1975 kr(!)
Byte "Anette" innerdörrar (5 st), 3940 kr
Duschkabin istället för badkar, 2175 kr
Spröjs till fönstren, 6000 kr
Större plattor till plintarna i grunden, 813 kr / st

(tror detta var allt)

Utöver detta har vi gjort smågrejor som ändring av planlösning, kakel i köket, klinker i hallen osv för ungefär 15 000 kr. Samt installerat en kamin för totalt 33 000 kr

Några tips:

* Köp INTE insektsnätet. Älvsbyhus tar 1975 kr för något som kostar runt 200 kr i vilken bygghandel som helst.

*Ska ni byta vitvaror? Ta det som följer med huset, packa inte upp den och kolla med en lokal handlare om ni får byta in dem. Det är billigare än att både välja bort eller "byta upp sig".

*Lägger ni klinker själva går yttre stödbenet till trappen att ta lös. Vi missade detta...

Vi är jättenöjda och kolla gärna in vår blogg:

http://stromback.blogspot.com

/ Magnus
 
Gud va intressant!
Har precis lusläst dig blogg från börjar till slut.
Själva så fantiserar jag och min sambo om ett Lodur, samma storlek men annorlunda planlösning som erat Höner och din blogg var det närmaste helt perfekt för en okunnig snubbe som jag själv, där det mesta man läser är rena grekiskan...
Tack så mycket och nu vill jag bara beställa hus imorgon :)

Blev bra sugen på att dra igång en blogg också för att samla våra tankar och erfarenheter framöver...
 
Ja man tackar så mycket! :)

När vi skulle bestämma hus sökte vi massor med information på nätet men det var lite tunnt med älvsbyhus med förhöjt väggliv (förrutom ett par som byggt Torgrim i Hörnefors vars blogg jag kan utan och innan). Detta gjorde att jag gav mig tusan på att själv börja blogga och på så sätt sprida information till andra intresserade.

Jag fortsätter tills hela projektet är klart men kommer knappast börja med några inredningstips. Det finns så många andra som gör sådant redan... ;)

/ Magnus

http://stromback.blogspot.com
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.