Tack för alla förslag.

Håller på att jämna till betongen bakom. Kanske inte helt behövt men jag vill ändå göra det så bra som möjligt.

Jag återkommer när jag är klar :)
 
Din variant med två brädor bredvid varandra kan lätt få färgspricka i skarven p g a krympning eller om någon av brädorna vrider sig litet. Jag tycker också att du ska ta MDF. Det går alldeles utmärkt att rundslipa kanterna på MDF, litet lättare än på trä t o m.
 
Hej

Vi har gjort motsvarande hemma hos oss. Vi använde plywood-skivor som vi skruvade fast på distanser vi satt på betongen. Distanserna behödes för att betongen inte var helt jämn. Har för mig att lim var inblandat också men kommer faktiskt inte ihåg riktigt. Sen satte vi lister på sidorna och målade alltihop. Vi har bara haft det uppe i knappt två månader så hur resultatet ser ut i längden vet jag inte än, om det kommer slå sig eller så, men jag är supernöjd än så länge. Plywooden har ju också en fin träådring som man kan låta lysa igenom lite om man vill men jag tror att den har blivit ganska så täckt hos oss i varje fall. Får kolla in det.

/Susanne
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.