Någon som har erfarenhet av att installera Ballingslövskök själv? Vi har precis fått vårt kök levererat men instruktionen som ligger med lämnar mycket att önska. Hur installerar man t ex skåpluckan på kylskåpet. Instruktionen är rena grekiskan. Vad har ni för erfarenheter?
 
Ojdå, har tänkt montera Ballingslövkök till sommaren, hoppas också få läsa era erfarenheter ni som provat
 
Jag monterade B-köket själv några år sedan. Det var inte krångligare än att montera något annat kök? Jag har inget direkt minne av att instruktionerna var otydliga.

För den som har helintegrerad kyl/frys är det ju lite extra pill med att justera snickeridörren men speciellt besvärligt att montera den kan jag inte minnas att det var. Jag höll dock på länge med justeringen innan jag var helt nöjd med spingorna runt om.
 
Jag ska göra samma manöver i sommar men med ett Kvik kök, säljaren påstod att det skulle ta mig 1,5 vecka att montera ihop de 20 skåpen.. vi får se! Med tanke på att de skulle ha 450 kr/skåp för att montera så tyckte jag att det finns roligare saker att göra för 9.000 kr. Men snålheten kanske bedrar visheten!
 
Ett Ballingslövkök levereras med skåpen monterade men det är ju sedan mycket som ska på plats, lådfronter på diskmaskinen, skåp upp på väggarna.
Jag antar "maha20" att du får kompletta skåp som sedan ska sättas samman med varandra, bänkskiva etc.
 
Panelmannen skrev:
Jag ska göra samma manöver i sommar men med ett Kvik kök, säljaren påstod att det skulle ta mig 1,5 vecka att montera ihop de 20 skåpen.. vi får se! Med tanke på att de skulle ha 450 kr/skåp för att montera så tyckte jag att det finns roligare saker att göra för 9.000 kr. Men snålheten kanske bedrar visheten!
Börja med att sortera alla delar och arbeta sedan systematiskt så ska du se att det ordnar sig. Beväpna dig med en skruvdragare så går det fort. Kan inte tänka mig att det tar mer än en dag att få ihop skåpen.
 
MathiasS skrev:
Börja med att sortera alla delar och arbeta sedan systematiskt så ska du se att det ordnar sig. Beväpna dig med en skruvdragare så går det fort. Kan inte tänka mig att det tar mer än en dag att få ihop skåpen.
Det var något sådant jag hade tänkt, en dag låter mer rimligt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.