Hallå ja,

Jag har yrat om mitt pannrumsbygge på min hemsida och på sistone också lagt till några strofer om Sotning. Deliriumet vill inte riktigt stilla sig, så nu har jag just kompletterat siten med en sida om Vedens väg också, en helt stilla betraktelse efter några helger på sågbacken. Den är inte riktigt komplett än, ytterligare bilder och text kommer upp om någon vecka. Hoppas det kan ge lite idéer kring vedhantering.

//Per
 
Snyggt :)

Riktigt kul läsning.Och informativt.
 
Ser fram emot fortsättningen, bra!
 
Snyggt slipperman, imponerande hantering. :)
 
Grym sida Slipp!!!

Vänl,,,
 
Släppte posten till pallburarna utan kostnad eller är dessa hittegods...

Mvh
 
Genomtänkt hantering, snyggt gjort. Lycklig eldning i många år, kan det bli bättre?

Själv är jag bara i förstadiet på min "att minska hanteringen av ved",
Försöker att få traktorn (Buster 320) körduglig, Orbitrol styrning och senare lastarbyte. Bygge av vedprocessor osv.
Lite avis på dina burar...
 
Det hade hetat FWCM, FireWood Chain Management...;)
 
Vedporr!
 
Vedboden skrev:
Släppte posten till pallburarna utan kostnad eller är dessa hittegods...

Mvh
Hm.....en gång i tiden arbetade jag för en stor livsmedelsgrossist och jisses vad många burar som "försvann"....svindyra att ersätta.....

Vi hittade "lånade" burar lite varstans. Inte bara i vedbodar utan värsta resan vi visste om då var buren som en anställd hittade på en marknad i Turkiet, hur sjutton den nu hamnat där????

Men är de ärligt överkomna så är det bara att gratulera. De är användbara som synes!
 
Hoppsan, det verkar som jag indirekt blivit anklagad för stöld här.

Lika bra att erkänna, de är helt lagligt inhandlade! IOGT (tror jag det var) hade fått ett antal burar skänkta av Stråssa vattenverk när de lade ner och som IOGT sålde vidare på Blocket för att få lite intäkter till sin verksamhet. Dessa köpte jag.

Tack Vedboden för att jag fick tillfälle att klarlägga detta.
 
Redigerat:
Ingen fara Slipperman....!!! Bara en liten anektdot om hur det kan gå med burar ibland....:) Grymt avundsjuk på din vedanläggning!!

För att inte tala om alla träpallar som försvinner....:)
 
Pallarna jag använder är B-pall som jag köpt på en bygghandel i närheten. Så nu vet vi det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.