Hart köpt uttag och patchpanel för att kunna få nätverk på ett antal ställen

Jag har kopplat det enligt alt b och rakt.

När jag kör med nätverkstestatre fungerar inte tråd 3 6 7 8 .
Detta på 2 OLIKA uttag. Om det hade varit bara skit bakomspakarna borde det vara mer random men nu är det bara den nedre raden på uttagen som inte fungerar..

Förslag på fel??
Kroneplintar och hyfsad bra tång (kjell och co)

Hur får man bort trådanra från plintarna nu när man måste göra om det??

Har testar och får ingen link om jag kopplar in datorn
 
Tippar på att det kan vara otydligt om hur ledarna ska kontakteras in på uttaget. Jag tittade på Kjells uttag och De liknar Clas ohlsson varianten och de är kluriga på kopplingarna. Man ska lägga alla 8 i bredd även om det ser ut som om ska ha fyra uppe och fura nere
 
Mats löste det på 5 röda :)
RTFM

Man skall inte koppla in em ovanför eller under utan på samma rad....

Biltrmas manual sög.. tur att den låg i alla fall en paket :)
 
  • IMG_2264.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där "anvisningen" är exakt samma så slutsatsen får nog bli att det är samma tillverkare :)
 
mats_o skrev:
Den där "anvisningen" är exakt samma så slutsatsen får nog bli att det är samma tillverkare :)
Ja jag har installerat samma och inte kunnat se någon skillnad. Själv tyckte jag inte det var det minsta otydligt, eftersom dragavlastningen till kabeln skulle bli väldigt konstig om man var tvungen att dra iväg med hälften av paren tvärs över kontakten till andra sidan; men nu när jag ser beskrivningen med fräscha ögon så är den ju ett litet skolexempel på hur man *inte* skall beskriva saken. Skall ta med den i en rapport jag just filar på. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.