Bob_the_builder
270 mm låter väldigt brett för en bräda som bara är 18 mm tjock - jag är inte så förvånad att de kupar sig, tyvärr. Jag skulle dock lägga grålumppapp mellan det gamla och det nya golvet och sedan skruva det som vanligt i noten. För att räta ut kupningen har jag ingen bra lösning, men ditt eget förslag med en smidd spik i mitten kanske funkar? Dock så känner jag på mig att spikar kommer krypa upp ganska snart när golvet rör sig.
 
Leif... skrev:
Märklig skruv den där dubbelgängade varianten. Den felgängande delen måste ju dras igenom trät mot sin gänga och alltså rensa rent på gängor, hm såvida man inte räknar med att trägängorna fjädrar undan istället för att skäras bort.
den är till golvlist om man har en golvlist som inte täcker den springa som krävs för golvets rörlighet så kan man använda den istället för att lägga distanser bakom golvlisten..funkar hyfsat bra till lister men till golv vet jag inte vad det skulle göra för nytta.golvplankskruv finns där du köpte golvet

en bra grej är spännband avsett för golv om man vill undvika att få springor mellan plankorna.
 
Byggmax har billiga och bra golvskruv, i två längder. Har kört dessa på på både 14mm och 25mm furugolv.
 
P
Se till att köpa en extra fyrkants bits bara. snålt att bara lägga en i kartongen >:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.