Hej

Är ute efter ett sågbord/bänk till min ELU TGS 173, borde vara samma till DeWalt 742.
Någon som vet vart man kan hitta ett sådant (nätbutik helst). Det behöver nödvändigtsvis inte vara orginalbord
bara det passar.

Tack på förhand.
/Dregen
 
Bra länk, men såg inte att det stod något om bordstativ till ELU TGS eller DW 742 (flip). Stod dock mycket stativ till Kap/ger sågar.

/Dregen
 
Som jag frågade i den andra tråden du startade så vad är det för stativ du är ute efter? TGS och DW742 står ju på ben.

/Kent
 
Det som jag är ute efter är ett sågbord till en ELU TGS 173.

/Dregen
 
Ja just det men vad då för "sågbord"? Hela sågen står ju normalt på ben så ett bord att ställa den på torde vara helt onödigt. Saknar man benen går de att beställa och likaså finns det förlängningsstänger, justerbord etc till TGS via DW.

Jag må vara dum men jag fattar helt enkelt inte vad du menar med "sågbord" till denna, och då har jag själv just en TGS 173 eller om det är en 171'a?

/Kent
 
snickarboden skrev:
Ja just det men vad då för "sågbord"? Hela sågen står ju normalt på ben så ett bord att ställa den på torde vara helt onödigt. Saknar man benen går de att beställa och likaså finns det förlängningsstänger, justerbord etc till TGS via DW.

Jag må vara dum men jag fattar helt enkelt inte vad du menar med "sågbord" till denna, och då har jag själv just en TGS 173 eller om det är en 171'a?

/Kent
Det finns ett bord med rullar som är gjort för att kopplas till elu tgs o dewalts motsvarigheter. Det kan antingen användas åt höger/vänster för Kap/gering eller bakom/framför maskinen vid klyvning. Det heter proffs 100. Det säljs på Eksanhds tillsammans med dewalt 743(tror jag det är), där kostar det dock 4100+moms. Förutom rullar har det också ett långt stöd att hålla regeln mot vid kap/gering. Man kan även koppla på flera stöd efter varandra om man har riktigt långa stycken att hantera.

Dregen: Du har PM
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.