Har en spackelhink som dessvärre har haft fräckheten att odla ett mögellager uppe på toppen. Hinken var bara påbörjad och eftersom man är präktigt snål vill man ju inte bara slänga hela härligheten. I syltburkar funkar det ju fint att bara gräva ut möglet och sedan glatt sleva i sig resten, men det kanske inte finns så många likheter mellan sylt och spackel som jag vill föreställa mig? Snål är ju en sak, men dumsnål är värre... Lägger jag grunden till en stilig mögelhärd om jag använder nedre halvan av hinken?
 
Jag har aldrig varit med om att spackel har möglat. Men om så vore så skulle jag köpa nytt.
Själv brukar jag köpa flera mindre burkar istället för en stor då det gäller snickerispackel. Spackel brukar ju ha en tendens till att torka. Stor burk inhandlas endast då jag ska bredspackla en hel vägg etc.
 
Jag hade en burk spackel som möglade eftersom den stod kallt och fuktigt. Jag slängde skiten. Den luktade ju inget vidare heller så det fick vara. Jag hatar vattenbaserat!!!
/CC
 
Ha ha ha
Kan Du äta möglig sylt kan Du väl
använda mögligt spackel ;D .

Mvh Putte
 
Tror inte det är någon fara att du lägger grunden till någon mögelhärd det funkar nog som med sylt :) Men jag skulle nog köpa nytt och köpa mindre burkar som Harrieth skriver, det är ju inte säkert att spacklet har samma kvalitet längre, som sylt ungefär :)

Lycka till
 
HaHAH är det bara jag som tycker att det är grymt komiskt!? Jag skulle i alla fall inte våga använda skiten, köp nytt för fan, vad kostar det 250 spänn för 10 liter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.