Hej

Någon som sett var man i detta avlånga land säljer staket i plast?
Är ute efter ett vitt staket i "trälook", underhållsfritt :)
Sett en hel del varianter på amerikanska sajter.

Eller ngn som har förslag på ngt annat underhållsfritt, prisvärt och tjusigt alterantiv till detta?

/Lasse

http://lassevesna.blogspot.com/
 
Jag har sett ett hus med "trälook" i fasaden. Det var någon slags vinylplast med träådringar och allt, men inte såg det ut som trä, och inte var det snyggt, men underhållsfritt antar jag(pensionär som hade huset).

Vanliga färdiga tryckta staketsektioner är i mitt tycke bra mycket snyggare än ovanstående, men utvecklingen av plaststaket kan ju ha gått framåt.

Om det inte är just vitt du ska hå så finns ju en träfiberboard för uteplatser (www.gop.se) - kanske finns något liknande för staket???
 
Jag har satt en post it lapp på just ett underhållsfritt staket i PVC som jag såg i drömhem & trädgårds tidning "Bygga nytt och renovera" Augusti-oktober nr 2007.

Står i artikeln att det är Ljusterögrindar som har samarbete med det amerikanska företaget Country Estate Products. Kanske kan ni söka vidare på detta. Finns i olika utföranden och finns i färgerna vitt, mandel, grått eller ljusbrunt.

MVH
Lola
 
Jag är lite skeptisk till att plast skulle vara "underhållsfritt". Solljus åldrar de flesta material rejält, blekt färg och sprödhet efter några år skulle jag tro. Fråga efter referenser innan du köper, om du kan få se på ett staket som är fem år så vet du ju vad du har att vänta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.