Märkte när jag märkt ut å borrat hål för spottarna att takstolarna inte satt i vinkel med rummets väggar, det vill säga att vissa takstolar ligger innanför hålet om man står under å tittar upp!!!!

Vad GÖRA????

Kan det räcka med att klä in taksstolen i folie å få tätt mot burkarna???

MVH Linus
 
Sätta igen hålet och flytta det, eller byta armatur, kanske till led?

Vad det gäller isolering så fungerar det säkert om man kör en högtempisolering med ull och folie, men att försöka hitta någon som kan garantera detta blir enormt svårt.
 
det är ju det att det blir ju att flytta 13 hål:( inte ett:((

Annars kommer ju just det hålet helt annorlund mot dom andra :((
 
Hur långt avstånd är det från det borrade hålets ytterkant till reglen? Millimetrar eller Centimetrar?

När jag fällde in spottar i vårt badrum kom en utav dem också ganska nära (typ 4-5 cm) en regel. Säkerhetsavståndet i sidled på de aktuella spottarna (230V/50W) var 5 cm.
Jag monterade där en plåt mellan spott och regel som fungerar som "värmesköld".
Hur har du löst skyddsburkar?

Är rummet inte allt för stort, så är nog annars nytt innertak (under det befintliga) den rätta vägen.
 
regeln ligger väl dikt emot hålet:(

Rummet är 30 m2 :(

Funderar på en lösning med spottar som man fäller in i apparatdosor !

Om inte det skulle funka med att täcka regeln med plåt - folie.

:(

MVH Linus
 
Det är ju helt och hållet tillverkarens anvisningar som gäller så egna "patentlösningar" är knappast tillåtet.
 
Det handlar ju också om värmespridningen - hur stort utrymme man har för den.

När det gäller min beskrivna lösning, så ringde jag och pratade med tillverkaren och beskrev min situation. I mitt fall så fungerar en stor, platsbyggd "låda" som täcker hela det aktuella utrymmet ovanför badrumstaket, som skyddsburk. Det har alltså en stor volym att utnyttja som värmespridning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.