Vi har planerat att måla om köksluckorna i köket. Eftersom det är en hel del sidostycken och hyllor som är fast monterade så måste en hel del målas på plats och vi vill inte ha sprutlackerade luckor och halvtaffligt målade sidostycken. Frågan är vad det skulle kosta mellan tummen och pekfingret att ha en målare som målar alla snickerier. Skåpslängorna är ca 7-8 löpmeter med över och underskåp. Skulle jag gissa så skulle jag tro att det nog tar ca 4 dagar för ett proffs att måla om luckorna samt visst underarbete. Vet dock inte. Vad tror ni att det kan gå loss på?
 
*puffar upp*
 
Får man fråga varför ni vill ha strykta luckor? lackering kostar 150kr+moms en målare kostar 300-350kr+moms/timme vi brukar skicka alla luckor i dom kök vi målar på lack, bättre än så blir det inte köksstommarna kan man ju rulla om det behövs... det får ju en målare göra då isf men men 4dagar låter väl vettigt så 4dag x 8h x 400kr/h=12800kr+ luckor 220kr/st ca 15000 då
 
aha, bra, tack för infon!
Största anledningen är att vi inte vill att det ska bli skillnad på luckor (sprutlackerade) och stommar (handmålade). Men att rolla stommarna kanske gör dem slätare. Tycker dock att den vattenbaserade lackfärgen är mkt svår att jobba med, den yttorkar oerhört snabbt och det kan vara svårt att korrigera rinningar eller andra små misstag som man gjort, finishen blir inte den bästa heller. Du kanske har tips på en riktigt bra snickerifärg? Oljebaserad färg vill vi inte använda av hälsoskäl (bebis).
 
Snickerifinish 40 från Beckers, det är grejer det.
 
jaa, vi använder bara alcrosfärger men färgen har nog ingen större betydelse... men du ska nog ta en färg som är halv matt typ 20- (40) glans blanka stommar finns det nog inte vitt jag vet... och använd en mohair rulle lr en i skumgummi och måla fler gånger å tunnt om du känner dig osäker på rinningar, späda med vatten är ett ganska enkelt knep för att få bättre finnish inte så mycket men en liten skvätt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.