Hej.

Har ett nybyggt garage med en förrådsdel som jag ska bygga till. Nu undrar jag bara helt enkelt hur stor plats man bör reservera för bilen. Och jag antar att det är oviktigt vilken bil jag har just idag (Peugeot 307 kombi) med tanke på att det kan tänkas att jag byter bil om några år kanske. Frågan gäller på längden...

Tacksam för svar snarast!

mvh Daniel :)
 
Minimimått 6m för bilen
med arbetsbänk 7m
 
Tack Ornet!

Då vet jag det!

Ha det!
 
Låter som bra riktmått, men det är ju som sagt beroende på bil också. Vi har lite problem i vårt dubbelgarage som är något större än normalt kanske men med en äldre Cadillac och en Mercedes S-klass där inne så är det *trångt*.

Nu ska vi bygga oss en 15m2 friggebod som löser en del av förvaringsproblemen - trädgårdsredskap, blomkrukor, cyklar, hammock o andra utemöbler får vara där nästa vinter :)

Cherio!
/Rikard
 
Jag tycker också att det är lämpliga normmått. Brukar utgå från 6X4 meter per bil. Det är stort nog för att man ska kunna öppna dörrar på båda sidorna så det är ett praktiskt vanligt garage. Ska man meka eller så så vill jag ha det bredare om det är singelgarage
 
jag håller på att bygga ett garage på 7,8*6 meter. ska rymma 2 bilar samt arbetsbänk och förvaringshyllor för delar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.