Vi funderar på att bygga ett fiskarheden 1plans hus tomten kostar 195000:- och huset med garage 805000:-
Men vad kostar det att göra grunden för 252kvm?
Montera huset?
Hur lång tid tar det från att man beställt huset tills man kan flytta in? Läste att om man väljer älvsbyhus kan man flytta in efter 3v. Dock gillar vi ej utseendet på deras hus eller kök......

Hoppas på svar inom kort.

/Mamma07
 
Glömde skriva att i tomtpriset ingår anslutningsavgifter för el, vatten, avlopp och fiberoptik.

Är det någon som vet vad det är för värmesystem i husen? Ingår det eller tillkommer det?
 
Snailman
Välkommen till forumet,

det mesta går att hitta med sökfunktionen, fiskarheden har olika åtaganden, åtagande 1 är tex stomresning, sen finns det ett antal till.

grunder kostar väl mellan 1500 - 2000kr per kvm ca (inkl arbete)

älvsbyhus har visst levernastid på 48 veckor så det kanske inte går på 3 veckor ändå:D

tror fiskarheden har ganska lång oxå, men de tar väl ca 1 - 2 veckor att stomresa och sen är det väl ca 3 månader för att få färdigt resten
 
Vi har varit i kontakt med Fiskarhedenvillan. Det hus vi funderade på att bygga är Lövsångaren.
Den kostar 601 000 kr i gundutförandet. Vi fick priset ca 2 miljoner om vi anlitade FH att göra allt (grund + montering, el o.s.v). Då var tomt för 250 000 kr och alla anslutningsavgifter inräknat.

Deras leveranstid ligger just nu på 26 veckor och så tar det 3-4 månader att bygga huset på plats innan man får flytta in.

Värmesystemet är vattenburen golvvärme och elvärmepumpen ingår i VVS åtandet har jag för mig.

Hoppas du vart lite klokare.
Lycka till!
 
Tack för era svar :)

Mkt att tänka på och betsämma sig för märker jag......
 
Att få ett färdigt hus kostar ungefär hussatsen x 3.
 
Buhu buhu. Helt off topic (söker iofs info om Fiskarheden) men jag gråter vid tanken på hur mycket vi i sthlm får betala för våra skittomter. Är så avis!!! Hoppas ni får fint!
 
Förresten - vilka långa leveranstider! Där får man ju verkligen räkna in att byggkred för tomt osv tickar under väntetiden. Suck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.