H
Tänkte ge mig på att bygga om altanen i år. Altanen står plintad ca 1.5 meter från mark till altangolv direkt ansluten till huset. Idag är huset byggt med stående plank och "altanväggarna" som är ca 1.30 höga är byggda med liggande. Jag tycker det inte så himmla bra ut, samt att altanden har samma färg som övriga huset. Skulle det bli finare med att ha stående som huset har samt att måla altanen i en annan färg?

Tänkte höra här innan jag sätter igång för jag vill inte riva altanväggarna sen visar det sig att det blev fulare med stående, då har man rivit i onödan.

Tack
 
Jag tror absolut att det kan bli finare med samma sorts panel som huset har, men varför vill du ha det i en annan färg? sen måste jag erkänna att jag undrar vad man har under en sådan altan, går det att använda som förvariongsutrymme?
 
H
Anledningen till att altanen kommer bli så hög är att den kommer att byggas vid entren, och entren är belägen på "baksidan" av huset. Entren befinner sig ca 1.5 meter ovan mark, hus som står på källare. Så det kommer att vara trappa upp till entren/altan. Tänk gamla södern hus i staterna :) Förvarning kommer jag ha på en kortsidan av altanen gömd med luckor.

Det med färgen så har jag fått för mig att med samma färg som huset så kommer det se ut som en "utväxt" på huset? Som är mindre snyggt? En annan är ju så färsk på det här och livrädd att sabba allt så det ser ut som skit :)

En annan fundering "altan balkarna" som går ut från huset idag har ett fal på 30 cm på 4 meter det verkar vara lite mycket? Vet ijnte vad det blir för vinkel, har ingen miniräknare med arc tangens :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.