Håller som bäst på med ett litet kul projekt - bila bort betong i källaren för nya stammar. I entré och badrum ska det in klinker och resterande golv ska läggas platonmatta och oljade trägolv. Ett litet problem har dykt upp gällande alla kanter mellan golv och vägg. Här finns en radieformad betongövergång, radie ca 30-40 mm som jag vill ha bort, se bild. De flesta hade nog bara flytspacklat golvet o lagt på vad som behövs för att bli av med kanten. Men med 2 meter exakt i takhöjd o mtp att det ska bli boendeutrymme vill jag inte minska takhöjden ytterliggare. Så till alla kluriga hemmafixare o hantverkare:
Hur enklast ta bort kanten? Stor maskin - bila? Eller finns det något att skära med så att man kommer ända ner till golvnivå direkt? Betongen är hård som fasen och gjuten tillsammans med bottenplattan/golvet. Så det är inget som bara - tjoff - släpper. Been there and done that!

Tacksam för tips!
Stefan
 
  • DSC001850.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC001830.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle skurit ett spår med en diamantklinga längs med och sen bilat bort den btg som låg på fel sida av snittet.
 
Är böjd att hålla med om det. Sen en lämplig frässkiva på en vinkelslip för finjusteringen men det dammar eller en huggmejsel
 
Milkshaken
Men kom ihåg att ta det pö om pö.... Vet några som bilade upp ett helt källargolv, det gjorde att källarväggen veks inåt..
älsn. Me,,,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.