Någon som vet var man får tag i billiga flyttkartonger i STHLM's området ??

Dags att börja planera flytten snart ! :surprised:
 
Ikea eller Shurgard (tror jag det heter).

mvh
David
 
Överskottsbolaget brukar sälja dom billigt ibland, annars brukar man få rabatt om man köper en större mängd på en gång.

Ett annat alternativ är att köpa dem begagnade
 
Kolla med en flyttfirma...
Där brukar man kunna köpa begagnade till ett bra pris...
Man kan även köpa nya genom dom....
 
Har du kontakt med någon som jobbar på sjukhus, så fråga där. Jobbar själv på sjukhus och det finns stort utbud av kartonger som både är kraftiga och rena (nästan sterila) som går utmärkt att använda, som annars går till återvinning. Min favorit är kartongerna som de sterila handskarna kommer i!
 
Här i "landsorten" kan man hyra flyttkartonger hos flyttfirmorna. Sist jag frågade kostade de 5 kronor styck, och man fick hämta och lämna tillbaka dem själv.
 
Hemmakatten
Shurgard har 10-pack flyttkartonger för 295:-. Ikea har 2-pack för 39:- men de är mycket mindre än vanliga flyttkartonger, typ (BLH) 58x35x22 cm. En annan variant är att gå in på blocket.se och söka på "flyttkartonger". Såg en annons för några dagar sedan där någon sålde 60 st för 15:- styck. Anledningen till att jag vet detta är för att jag också behöver flyttkartonger snart.
Lycka till med flytten!
 
Hemmakatten
Hej igen!
Glömde att tala om att Shurgard kan köra hem flyttkartongerna för en avgift på 125:- om man inte bor alltför långt bort. 40 flyttkartonger eller så blir nog flera vänder om man har en vanlig bil och då kan det kanske löna sig att få dem hemkörda. Kolla in på deras hemsida, shurgard.se.
 
tack för alla svar !

Hade sökt lite på nätet innan men jag hade ingen aning om vad som är rimligt pris, nu vet jag bättre tack vare er ! :D
 
Ett tips !
Bauhaus säljer f.n 10 st flyttkartonger för 199:- !!
Gissa vem som varit där och bunkrat upp ? ;)

Kicki , som borde gå och fylla dem istället för att sitta här.......
 
Hemmakatten
Bauhaus har haft flyttkartonger ganska länge för det priset.
Men, de är inte lika bra och stabila som Shurgards kartonger som har dubbla wellpappväggar och bra nervik på kortsidorna där man bär.

Dock är det suveränt att blanda. Tunga och ömtåliga saker som böcker o porslin i Shurgards kartonger o lättare o skrymmande saker som sängkläder o julsaker i Bauhaus kartonger
 
I Malmö har vi 150 st nästan nya flyttkartonger för 10 kr st. Poster om minst 40-50 st. Använda en gång för flyttning av kläder och andra rena saker. Mycket bra kvalitet, svensk tillverkade, nypris c:a 30:- plus moms hos pappersgrossist och 50 kr i detaljhandeln. Skicka meddelande om ni är intresserade.
 
Totte_S
Har ni mycket böcker så kan jag tipsa om att symaskinskartonger är ypperliga i storlek.
Vi hade turen att genom en bekant med symaskinsaffär komma över ett 40-tal. Slukar så pass många böcker att de blir lagom tunga att bära, kul att stapla också, som att bygga med klotsar ;D
 
Mitt uppe i en flytt, köpt 40 lådor på rusta, 129:- för 10 st
 
Brukar dyka upp på blocket annars. Ligger ofta ring en tia styck för begagnade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.