Nu är jag helt matt på alla val man ska göra.... :p
Har dock ett beslut kvar, val av klinkers och hur de ska sättas i vår tvättstuga. Planen är att välja ett ljust golv, typ beiga klinkers. Men är det lite trist att bara ha en färg, ska man göra nån mix eller nåt fint mönster ?
Lägga dem rakt, tegelförband, diagonalt ???

Vet ni någon bra hemsida där man kan se förslag ?

Väggarna kommer målas, troligtvis vita ..... andra förslag ?
Tvättstugan kommer ligga i de inre delarna av vårt sluttninsplan så det kommer inte in särkilt mycket dagsljus.

Jag har noll inspiration och måste ta ett beslut i helgen....

Mvh Kicki
 
Jag tycker schackrutigt är supersnyggt men det ska vara lagt på diagonalen ;)
Skulle nog personligen välja en sån läggning med "cremevit" och ljus-mellangrått, det tycker jag är riktigt, riktigt snyggt ;D
Sen är grått ganska bra med tanke på att tvättstugan har en förmåga att generera damm ;)

//Christina.
 
Lite inspiration kan man få på t ex www.stigskakel.se
och andra klinkersförsäljares hemsidor. Har själv börjat fundera, men det finns såååå mycket att välja på och i olika prisklasser.
 
Angående färgval till tvättstugeväggar. Skulle ni bli sugna på något annat än vitt... så ta det försiktigt... Kolla med målaren hur färgen upplevs på stor yta.
Vi tittade på ett sånt där litet färgprov i en färgsnurra, och trodde vi valde en riktigt ljus VARMGRÅ ton. Den såg helt rätt ut till våra gråa klinkers. Det var lite bråttom och i tvättstugan är det ju inte så himla noga tänkte vi så vi kollade aldrig upp det noggrannare. Färgen såg helt isblå ut när den kom upp! Riktigt snygg men inte precis som vi tänkt oss...
Har kompisar som trodde de målade tvättstugan ljus beige men den blev ljus ljus grön istället :)
I tvättstugan blir en sån miss en rolig anekdot, i vardagsrummet gör man helt enkelt inte såna missar 8)
 
byggimpert skrev:
Jag tycker schackrutigt är supersnyggt men det ska vara lagt på diagonalen ;)
Skulle nog personligen välja en sån läggning med "cremevit" och ljus-mellangrått, det tycker jag är riktigt, riktigt snyggt ;D
Sen är grått ganska bra med tanke på att tvättstugan har en förmåga att generera damm ;)

//Christina.
Det låter jättesnyggt ! Vill inte ha svart och vitt men detta alternativ låter ju helt klart snyggt och roligare än ett enfärgat golv !
Man tillbringar ju en del tid i tvättstugan så det gör inget om det blir lite snyggt ! :)

Tack för tipset !

Kicki
 
Här finns en bild, om du klickar på länken och går ner ungefär till mitt på sidan så finns en bild ur ett reportage med ett sånt golv i ett kök, det är så snyggt så det är inte sant :surprised: (tyvärr inte bästa kvalitet på skärmåtergivningen) Speciellt om man skulle råka gilla gräddvitt i köket ;)

//Christina.

http://www.nordicstyle.com/news.htm

PS: Leta dig ner till Homes & Gardens - september 2001
Det är inte så betungande för bilderna man passerar är underbara  ;)/DS.
 
byggimpert skrev:
Här finns en bild, om du klickar på länken och går ner ungefär till mitt på sidan så finns en bild ur ett reportage med ett sånt golv i ett kök, det är så snyggt så det är inte sant :surprised: (tyvärr inte bästa kvalitet på skärmåtergivningen) Speciellt om man skulle råka gilla gräddvitt i köket ;)

//Christina.

[länk]

PS: Leta dig ner till Homes & Gardens - september 2001
Det är inte så betungande för bilderna man passerar är underbara  ;)/DS.
Vilken trevlig sida !
Ska bege mig till en kakel/klinker butik imorgon och spåna vidare !
Nu har jag fått lite inspiration ! :)

Mvh Kicki
 
Kicksan skrev:
Vilken trevlig sida !  
Ska bege mig till en kakel/klinker butik imorgon och spåna vidare !
Nu har jag fått lite inspiration !  :)

Mvh Kicki
Åååå..... vad kul det låter, jag blir nästan avis. Du kan väl lägga in en blänkare här och tala om vad det blev :D

//Christina.
 
byggimpert skrev:
Åååå..... vad kul det låter, jag blir nästan avis. Du kan väl lägga in en blänkare här och tala om vad det blev :D

//Christina.
Tror det kommer bli så här: En ram med grå klinkers, inom ramen läggs grå och beige klinkers diagonalt "shackrutigt". Sockeln mot väggen blir i den grå färgen. "Stockholmsvita" väggar.
Väggarna är ju lätta att "färglägga" i efterhand om vi tycker vitt blir för tråkigt.

Hoppas nu att de klinkers jag vill ha finns i 30x30, hon var lite osäker på den beiga färgen......

Jag får skicka en bild till dig sen Christina !! :)

/ Kicki
 
Kicksan skrev:
Jag får skicka en bild till dig sen Christina !!  :)

/ Kicki
Det låter jättefint, både planen för tvättstugan och den kommande bilden ;)

//Christina.
 


Jag får skicka en bild till dig sen Christina !!  :)

/ Kicki[/quote]
Vi andra vill ocså se, du lägger väl ut det på hemsidan
Robbin
 
robbin skrev:
Vi andra vill ocså se, du lägger väl ut det på hemsidan
Robbin
Oki doki ! :)

/ Kicki
 
Nu finns bilder på tvättstugan på hemsidan. :)

Mvh Kicki
 
Ser kanonfint ut :D ;)

//Christina.
 
Vad fint det blev, Kicksan. :)
Var inne på er hemsida och tittade runt och blev imponerad. Vad är det för tapet och färgkod i vardagsrummet vid soffan? Det ser ut att vara lite åt det hållet vi letar efter till vårt hus som är under uppbyggnad.
mvh Susanna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.