Hejsan igen!
Jag har blivit med hus för första gången och har massor med frågor runt det. Först så vill jag veta vart jag köper tegelsten i Enköpingsområdet eller omnejd? Jag vill ha tag på gult tegel som jag skall ja som kant runt i rabatterna så det blir lättare att klippa gräsmattan utan att slinka ner i rabatterna.
Hoppas på svar
Diana
 
Blocket.se ?? då är det begangnat vi talar om. SKall kolla upp länken du sände till bygg igen Tack för det!

Diana
 
Antagligen är jag för dumm för jag hittade ingenting av det jav var ute efter på Bygg Igen. Dessutom saknas det sidor där ???
 
OK, vart köper jag nya tegelstenar ? Jag är ute efter Gula.
 
Det verkar som om byggigen har lite problem med hemsidan. Där finns annars miljontals stenar till salu.

Jag gissade att du i första hand var ute efter beggade stenar , nytt brukar se lite stelt ut....
 
Har dom marksten där oxå.
Jag har inget emot begagnat. bara jag slipper åka så långt.
Jag kom inte in där just nu får försöka senare. men är det någon sida där privatpersoner säljer eller.
 
MathiasS skrev:
Jag gissade att du i första hand var ute efter beggade stenar , nytt brukar se lite stelt ut....
Helt riktigt MathiasS, men då jag inget fann så tänkte jag på nytt. Men kan man få tag på begagnade GULA tegelstenar? Vad är priset på second hand stenar mot nya?
Diana
 
kotte skrev:
Välsorterade byggvaruhus borde ha tegelstenar
Hmmm... antingen är jag blind eller så är de byggvaruhusen jag varit på ej välsorterade. När det kommer till sten så är det vanlig marksten som oftast finns. Men jag kan titta noggrannare nästa gång. ;)
 
Kanske kan det vara svårt att hitta en bred sortering av tegel på Silvan och Bauhaus. Men tex Beijer bygg eller K-rauta har eller kan säkert ta hem det du vill ha.

Sist jag kollade på byggigen-sidan så fanst där allt möjligt - det är ju ett vanligt annonstorg för både företag och privat, men inriktat på byggmaterial.
 
Diana61 skrev:
Helt riktigt MathiasS, men då jag inget fann så tänkte jag på nytt. Men kan man få tag på begagnade GULA tegelstenar? Vad är priset på second hand stenar mot nya?
Diana
Man får bra betalt för gamla tegelstenar - jag fick ca 7spänn styck vill jag minnas. Nånstans mellan 5 och 10 kronor får man nog räkna med. Har man tur hittar man någon som bara vill bli av med stenen och då kanske det är gratis... :=)

 
MathiasS skrev:
Kanske kan det vara svårt att hitta en bred sortering av tegel på Silvan och Bauhaus. Men tex Beijer bygg eller K-rauta har eller kan säkert ta hem det du vill ha.
Beijer hade jag glömt och naturligtvis K-rauta som jag faktiskt inte tänkt på. Tack för det! ;D
 
MathiasS skrev:
Man får bra betalt för gamla tegelstenar - jag fick ca 7spänn styck vill jag minnas. Nånstans mellan 5 och 10 kronor får man nog räkna med. Har man tur hittar man någon som bara vill bli av med stenen och då kanske det är gratis... :=)
Gratis låter bra ;) Särskilt när man nu blivit arbetslös.. SUCK! :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.