Någon som har en bild eller tips på snygg lösning när diskbänken blir högre än nederkant på fönstret?

I mitt fall handlar det om 10cm :-/
 
Sätt dit en radda med krukor eller beställ en plåtlåda och placera en massa kryddor i den.

 
Tack för ditt tips.

Har tyvärr inte mycket till smyg så jag kan utnyttja utrymmet till liknande.
 
Aj aj aj!

Men om du har ett par cm över kan man kanske fästa en glas"remsa" framför fönstret med list som distans och läga in en ljuslinga i den?I
stället för trista fönsterlampor men som ändå ger ett ganska intressant ljus och ser bra ut utifrån med?
 
Diskhon kommer vara framför dessutom :-/
Har funderat på att fästa en frostad glasskiva, 15-20cm hög, framför rutan som möter bänken.
 
Byt till mindre fönster? Frågan är iofs om man inte vill ha litet vägg ovanför diskbänken ändå, typ 20cm och då kanske det inte ser klokt ut på utsidan.

Zephir
 
Mexitegel =)
 
Vi hade samma problem när vi byggde om köket, dock inte 10 cm utan 5 cm. När vi beställde bänkskivan bad vi leverantören att tillverka och sätta en bit på "kant" mot bänkskivan på fönsterbänken. Ska fixa ett foto...

 
Gärna det. Tack!
 
koksbank.JPG
Ursäkta, men jag kan inte låta bli att göra mig lite rolig över namnsättningen på bilden.
Är det en koksbänk från Columbia månne? ;)

Nu är min dag räddad... (zzzz)
 
;D "öööhhh tänkte inte på det.."
 
Byt till mindre fönster? Frågan är iofs om man inte vill ha litet vägg ovanför diskbänken ändå, typ 20cm och då kanske det inte ser klokt ut på utsidan.
Mexitegel =)
Hoppsan, litet knöligt kanske... ;)

Zephir
 
Vem härinne i forumet har gjort en ursnygg lösning för ... tja ... ett par år sedan ... jag har sett bild på resultatet en snickarduktig forumist - kommer bara inte ihåg vem det är ... ???

Principen var precis som för dig - gammalt fönster som anpassades till lägre bänknivå.
 
yonna skrev:
Vem härinne i forumet har gjort en ursnygg lösning för ... tja ... ett par år sedan ... jag har sett bild på resultatet en snickarduktig forumist - kommer bara inte ihåg vem det är ...  ???

Principen var precis som för dig - gammalt fönster som anpassades till lägre bänknivå.
Jag har ett svagt, svagt minne av att det var Karl XII.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.