Hej! Vi planerar att bygga nytt (ett plan) och en av punkterna på önskelistan är valmat tak! Tyvärr (?) verkar det också vara kopplat till en mycket högre standard generellt i huset och då blir ju priset därefter, eller har jag fel? Går det att få tak på ett standardhus med valmat tak för en mer normal peng? Har hört att Vallsjöhus ligger bra till i pris? De har nämligen två hus som känns mycket intressanta (Vallsjö 161 och Vallsjö 168) men jag hittar väldigt lite information om dem... Även Eksjöhus har många intressanta hus (stjärnvik och sjöängen) men prismässigt är deras hus gränsfall för vår budget.

Huset vi letar efter har minst 5 rum, ca 150kvm. Helst även garage i huskroppen. Tips mottages tacksamt!
 
Fiskarheden och Vårgårda hus har hus med valmat tak i standard utförande. Dom ligger nog oxå ganska bra i pris.
 
Hittar du en planlösning du gillar, hör med aktuellt företag om det går att få med valmat tak. Vi bygger ett eksjöhus, och i deras katalog har många hus (del flesta tror jag) valmat tak på bilderna, men de går lika gärna att bygga med sadeltak. Enl vår säljare är det lätt utbytbart och sadeltak är enl uppgift lite enklare i konstruktion och därmed lite billigare. Vi valde bort valmat, eftersom detaljplanen säger sadeltak. Vill ju ha igenom bygglovet :)
 
Vi har byggt ett anebyhus, Askgatan med valmat tak och garaget inbyggt i huskroppen.
Ska man bygga ett sådant är det bra om man förlänger vardagsrummet med 2 meter.
vi är SUPER nöjda !!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.