T
Hej!

Har investerat i ett utställningskök och det passade väl inte helt in i köket utan en skiva måste vändas... den med diskhon i!

Det är en 40mm svart granitskiva med en franke dubbelho i, hur i helvete ska man få loss diskhon!?
Jag har värmt med varmluftspistol och försökt att försiktigt bända upp kanterna men utan resultat, nästan.
Fick upp en liten bit av ett hörn, försökte då skära längs med ho'n men det tar bara stopp.

Snart återstår det bara att flytta om skåpen, såga upp väggen för ett nytt fönster, flytta vatten ledningar... eller dynamit!


HJÄLP!
 
Hej!

Om hon är nedfälld i skivan så är den väl fastsatt med krampor underifrån kombinerat med något fogmaterial. Är det inte vid metallklammerna som det blir stopp för kniven?
 
T
Har tagit bort allt jag kan hitta undertil men den sitter ändå fast... går att lossa på kortsidan men när jag ska börja på långsidan så sitter den.

Ja den är nersänkt
 
Torskenn skrev:
Snart återstår det bara att flytta om skåpen, såga upp väggen för ett nytt fönster, flytta vatten ledningar... eller dynamit!


HJÄLP!
Kommer att tänka på Povels "Kokosnöten".

Försök ta reda på vad den är limmad med. Kontakta säljaren. Du är en bra bit på väg om du vet hur det är gjort och med vad den är limmad. Kanske får du veta något om limmets eller fogens egenskaper.

Med lite tur kanske du får ett användbart råd av den som satt dit den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.