7:-/styck direkt från Häftele blev mitt pris, tål att jämföras med byggvårdens 80:-
Jag köpte 60st på ett bräde och sparade därmed 4380:-
Det är kul med byggnadsvård, men prishysterin är lite väl skruvad i dessa dagar...
Förövrigt så kör vi också med ikeas stommar dock insnickrade i hederligt virke med luckor och lister i linje med fronten.
Vi är på väg mot ett totalrotat kök inkl allt för ca 50000:- då ingår nymurad spiskåpa, vedspis, kyl, nytt furugolv, ja allt.
 
Kul att det funka med gångjärnen! Mitt kök gick också på ca 50 000 (faktiskt lite mindre) inkl vitvaror golv, rubbet. men det tog sin lilla tid...
 
Ja nog går det att få iordning ett kök billigt. Våra skåp med marmorskiva går loss på hela 8 000 kr inkl beslag, färg etc etc. Vitvaror för kring 40 tusen dock.
 
Manul, Jag är inte så säker på att det är samma gångjärn.. är du? Det ser ut som man måste trixa till det på nåt vis för att det skall funka.. Åtminstone ser det inte ut som de är tänkta till innanförliggande luckor tycker jag.
 
njitnjau skrev:
Manul, Jag är inte så säker på att det är samma gångjärn.. är du? Det ser ut som man måste trixa till det på nåt vis för att det skall funka.. Åtminstone ser det inte ut som de är tänkta till innanförliggande luckor tycker jag.
Jag tror att det ska funka och är ganska säker på att det är samma som Kvänum använder. Jag har beställt och ska testa dem men det tar nog någon vecka innan jag har tid att göra klart min prototyp. Det man ska använda är SSP 73 halvtäckande då ska man enligt tabellerna kunna få med endast 1 mm in på kanten dvs i princip i linje med insidan på skåpet.

Det är så jag tolkat det men jag kan ha fel
 
Alltså jag hänger inte med riktigt. Pratar du, manul, om gångjärn som även skall synas på utsidan? Jag fattar inte riktigt de där bilderna i katalogen, men har den som heter SSP73 något som syns på utsidan? SSP 80 verkar ha något dylikt, men fattar inte om de heller fungerar på innanförliggande luckor.
 
AstaS skrev:
Alltså jag hänger inte med riktigt. Pratar du, manul, om gångjärn som även skall synas på utsidan? Jag fattar inte riktigt de där bilderna i katalogen, men har den som heter SSP73 något som syns på utsidan? SSP 80 verkar ha något dylikt, men fattar inte om de heller fungerar på innanförliggande luckor.
Ja SSP 73 har en "vanlig" gångjärnsdel som syns utanpå, den är 43 mm lång. Sedan går måttet e att justera ned till 1 mm vilket blir i princip i linje med innerkanten på skåpet, detta borde betyda att den funkar för innanförliggande luckor. Jag har beställt några ex nu och ska testa i verkligheten
 
  • ssp-73-d.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.