Skulle behöva tips på var man hittar bra och övermålningsbara golvlister som döljer kablar?

Eftersom jag är snål också får det gärna vara billigt:D.
Hur mycket dyrare blir det med golvlister som döljer kablar kontra standard lister?

Mvh T
 
Kan du inte vara köpa lite tjockare lister och sen fräsa spåren själv? Så hade jag nog tänkt göra.
 
ok, blir det bättre eller billigare? Tror du man kan fräsa två spår (två kablar)?
 
Du kan ta en vanlig golvlist och sedan göra distanser bakom för att sedan gör ett lock till denna, vet att jag sett att det går och köpa detta. Tror möjligtvis att det var på något av de stora byggvaruhusen. Men billigast borde vara att göra själv. Brukar kunna bli många tjocka kablar!

//Mattias
 
Blir det snyggt? Kommer inte listerna ut från väggen en bra bit?
 
Hur mycket ska du ha in i listerna? Jag har exempelvis utan problem tryckt in tre Cat5e-kablar i vanliga 12mm tjocka sockellister och dörrfoder. Fräste med vanlig notfräs.
 
ok, får kolla upp vad en fräs går lös på, tack
 
Kanallisten är det dyra snygga alternativet.
 
tapaza80 skrev:
ok, får kolla upp vad en fräs går lös på, tack
Behöver inte vara en fräs. Det går bra att använda en vanlig cirkelsåg också.

Annars så såg jag att Clas Ohlson har en billig handöverfräs som fyndvara just nu. Med betoning på billig (169:), inte på kvalitet :cool: Men den duger nog att göra dessa spår med.
 
Precis, jag fräste ur mina lister med en riktigt sunkig och billig kinatillverkad fräs ;)
 
okej, har aldrig använt en fräs. Hur fixerar man så att spåret bli rakt? Vilket djup kan man köra så att inte listen blir "svag"?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.