Kan nån säga nåt om denna offert:
-oisolerat garage,40m2, träfasad,plåttak
-inbyggt förråd-isolerat,skiljevägg
-2 fönster, 2 dörrar+ crawford port
-grunden
-elarbeten
-stuprännor
allt arbete från byggfirma
-offert exclusive grävning o grus

240000 spänn
Är det rimligt?
Har tidigare fått offert på samma jobb-304000
Har priserna gått upp mycket på sistone eller varför så dyrt?
 
Det låter lite dyrt i mina öron.

Platta på 40 kvadrat borde kosta max 50kkr eftersom det inte är isolerat. Bara en enkel form på grusbädd samt armering.

Sedan på 40 kvm är det ju 28 löpmeter vägg och den är standard 2,4m hög vilket ger 67kvm väggyta och man brukar säga 1h per kvm så 67hx400kr= 26,8kkr. På detta säger man ju att arbetet är halva kostnaden och matrialet halva så altså totalt 53,6k för ytterväggarna. sen tillkommer ju väggarna och dörren till det isolerade förrådet samt isoleringen till densamma vilket borde ge kanske en ökning med max 7kkr så 60 totalt.

Taket är ju samma visa. 40kvm byggnad ger ju ca 70kvm tak på en höft så 70x400= 28kkr x2 = 56kkr men det är ju lite i överkant eftersom du skall ha plåttak.

Port 15kkr med automatiks + 5 för installationen.

Elarbeten säg 30kkr så har du en jäklans massa el i ett garage.

Räknar vi ner det så blir det

Platta 50kkr
Väggar
 
Det låter lite dyrt i mina öron.

Platta på 40 kvadrat borde kosta max 50kkr eftersom det inte är isolerat. Bara en enkel form på grusbädd samt armering.

Sedan på 40 kvm är det ju 28 löpmeter vägg och den är standard 2,4m hög vilket ger 67kvm väggyta och man brukar säga 1h per kvm så 67hx400kr= 26,8kkr. På detta säger man ju att arbetet är halva kostnaden och matrialet halva så altså totalt 53,6k för ytterväggarna. sen tillkommer ju väggarna och dörren till det isolerade förrådet samt isoleringen till densamma vilket borde ge kanske en ökning med max 7kkr så 60 totalt.

Taket är ju samma visa. 40kvm byggnad ger ju ca 70kvm tak på en höft så 70x400= 28kkr x2 = 56kkr men det är ju lite i överkant eftersom du skall ha plåttak.

Port 15kkr med automatiks + 5 för installationen.

Elarbeten säg 30kkr så har du en jäklans massa el i ett garage.

Räknar vi ner det så blir det

Platta 50kkr
Väggar 60kkr
Tak 56kkr
Port 20kkr
El 30kkr

Delsumma 216kkr
Diverse 10% 21,6kkr

Total 237,6kkr

Detta är ju väldigt grovt yxat men 304kkr låter väldigt dyrt i mina öron.
 
alltså en firma gav bud på 300000, en annan 240000, så den senare kanske helt normalt pris då?
tack förresten
 
Vi har en offert på garage när vi bygger myresjöhus som ser ut som följer...
garage 4,6*9m byggsats 86250:-
100mm underisolerad platta 45500:-
Montering: 39 000
El: 9125:-

summa: 179875:-

Men då är ju detta i samband med att vi bygger huset så vissa delar kanske är lite billigare tack vare det.
 
Hej

Har själv fått en offert av Myresjöhus på ett enkelt 42 kvm oisolerade dubbelgarage utan någon förrådsdel för det extrema priset av 265000:-
Är inte det extremt dyrt?
//Selor
 
det låter lite dyrt ja
 
F
Jag får snart mitt garage från Arvidssons Snickeri. 42 kvadrat isolerat 95mm och 240mm i taket, spån och gips invändigt. två Crawford G60 portar och en dörr, inga fönster. Dosor och elrör fördraget i väggar. Jag får hålla med ett par snickare för stomresning men kran ingår. Råsponttak, takpannor och plåt, hängrännor mm ingår. Plattan ingår inte. 120' känns förhållande prisvärt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.