Var inne på Europris i Linköping idag, det som jag trodde var en typisk skräpaffär typ Rusta, Ö&B m fl, har nu stigit rejält i aktning. Kolla detta utbud:

DeWalt 707 kap o gersåg 2499:-
Hitachi C6MFU cirkelsåg 999:-
Hitachi skruvdragare 12V, 2 batt 999 :-, förvisso NiCd batterier men ändå...
Estwing helsmidd hammare from USA 199:-

Svårslagna priser, eller?

http://www.europris.no/modules/module_123/proxy.asp?D=1&C=85&I=0&mid=273
 
Snailman
är det det som ligger vid ingången på jula?
 
Europris har hatt en del bra tilbud på skikkelig verktøy til tider, iallefall her i Norge. Men mye skrap, så ikke rart visse har vært skeptiske :)
 
Snailman skrev:
är det det som ligger vid ingången på jula?
Japp! Tornby köporgiecentrum. Brukar du vara i krokarna?
 
Logiman skrev:
Europris har hatt en del bra tilbud på skikkelig verktøy til tider, iallefall her i Norge. Men mye skrap, så ikke rart visse har vært skeptiske :)
Mycket skräp finns också i butiken, givetvis. Jag kollade noga på grejorna här ovan och de är nog äkta, man ska ju plocka russinen ur kakan om man kan...
 
Varene er ekte, ingen tvil om det. Men det er jo en perfekt sted for å få skaffa seg kvalitetsverktøy billig/rimeligt om de har de du trenger.

Bacho baufilblad har jeg kjøpt på Europris, da de har vært dessidert billigst her på det.
 
Snailman
Jag har varit där inne en gång, men då la jag inte märke till något intressant:), så därför har jag inte varit där sen dess (nåt år sen eller så), men får nog kolla där ibland i fortsättningen...
 
Har köpt lite prylar där i Västerås, bla en bosch multi och en ixo skruvdragare. Båda gångerna minst 100:- lägre än man kunde hitt någon annanstans. Dock är dom fruktansvärt dåliga på prissättning och ordningen. Saker står huller om buller, folk har rivit upp vissa lådor och väskor och norpat godbitar, som t.ex. sågbladen till multin. Ordning och reda och priser på allt så hade jag mycket väl kommit därifrån med ytterligare mer (eller mindre) användbara verktyg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.