Har börjat snegla på det här med fönsterkarm och båge i plast. Men jag är lite skeptisk mot att jag ska blir nöjd med utseendet på dessa.

Finns det något ställe i Stockholm eller dess närhet med ett showroom eller liknande så att man kan kolla lite på hur fönstrena ser ut?
 
Jag har för mig att Kronfönster har utställning på husmässanområdet i Stockholm, typ sköndal.
(Kronfönster säljer PVC-fönster)
 
Kronfönster har tyvärr stängt sin utställning på Husexpo i Sköndal... Men dom har tydligen startat ett samarbete med någon färg affär inne i Stockholm. Men dom visste inte på Nordbygg mässan vad affären hade för namn!!! Men man kan ju alltid maila dom och kolla. Jag tittade på deras fönster på mässan och jag tyckte nog att dom såg bra ut, men har tyvärr inte bestämt mig ännu...
Lycka till med letandet...
 
Kronfönster Classic och Norden finns på Bojens färghandel, Norrtullsgatan i Stockholm. Dock var jag där idag och de har inte direkt lagt manken till för att visa upp fönstren Dåligt uppsatta och nötta, vi blev inte alls sugna. Kanske blir Kronfönster ändå men det hade varit kul att få se dem uppsatta ordentligt någonstans.
 
WM-fönster har en fönster utställning i länna, vid braskamins butik. Ring och fråga vägen, kommer inte ihåg deras adress.

Sen har netmaterial en utställning i deras lokaler.

Tipset är att ringa och se om du kan komma och kolla på en leverantörs fönster - har varit och kollat vid montage hos kunder hos några leverantörer (windoors, mfl) som inte har egen utställning.
 
tanman skrev:
Kronfönster Classic och Norden finns på Bojens färghandel, Norrtullsgatan i Stockholm. Dock var jag där idag och de har inte direkt lagt manken till för att visa upp fönstren Dåligt uppsatta och nötta, vi blev inte alls sugna. Kanske blir Kronfönster ändå men det hade varit kul att få se dem uppsatta ordentligt någonstans.
jag har kronfönster i mitt hus. bytte i höstas. gealan 7000 serien. det är den med 3 tätlister
 
  • DSC03142.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bnicke skrev:
Hej Lmob.

Är du nöjd med dina fönster, något som du har upptäckt som man borde hålla koll på?

Jag har f.ö. hittat en del leverantörer som har utställning i Stockholm: [länk]
[länk]
Jag är nöjd men det finns inget felbetjäningsspärr, dvs du kan öppna och kippa samtidigt och det kan vara lite vanskligt.
det var lite skav mm men det kan ju vara fraktskador
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.