Undrar om det är någon som skall bygga på Anneberg hammarö med Myresjö hus?

Vi har börjat fundera lite om det kan vara något för oss...

Har ni barn? Ålder? Jag är mest fundersam på om det kommer finnas kompisar till mina söner 4+0,5 år gamla.

Vad har ni valt för hustyp? När har ni inflyttning?
 
Hej

Jag och min fru håller på att bygga med myresjöhus vårat hus kommer den 13Maj och är inflyttningsfärdigt 7 oktober
vi är 31 respektive 28 år och har en son på 2,5 år snart.

och vad jag vet (enligt Säljaren)är det många barnfamiljer med barn i åldrarna ca1-8år som redan köpt hus på Anneberg.

Apropå hus så bygger vi Villa Avanti med dubbelgarage. (vi är troligtvis hus nr3)
 
Vi håller på att bygga ett Myresjöhus (dock inte på Anneberg). Stomresning skedde denna vecka och vi flyttar in i slutet av augusti. Kan verkligen rekommendera Myresjöhus-gänget i Karlstad. Hittills har allt flytit på utan några som helst problem.
Vi kommer att successivt uppdatera vår blogg under byggtiden: http://anygin346.blogspot.com
 
Sett att det kommit upp 2 hus nu, vårat kommer eventuellt v.38
 
det lär väl poppa upp hus som svampar där ute...

Vi har iallafall köpt oss en tomt därute efter mycket funderande.
Har än så länge bara hunnit få iväg ritningarna till arkitekten på myresjö en första vända.
 
13/5 kom vårat hus och det första Myresjöhuset 14/5 kom garaget
nu är det bara en vänta tills den 7/10 då vi får flytta in:D

Bild_116.jpg[/IMG]
 
Sjöqvist skrev:
13/5 kom vårat hus och det första Myresjöhuset 14/5 kom garaget
nu är det bara en vänta tills den 7/10 då vi får flytta in:D

[bild]
 
Du får väl lägga upp en mer "up to date" bild, har allt sett att ni har målat huset nu. Pratade med herr Bohman idag och det är väl mer eller mindre fast nu att vårat hus kommer v.38.

Blir det nyckelfärdigt, eller gör ni en del själva?
 
Okej då här kommer ett lite mer uppdaterat kort


Det blir nyckelfärdigt
Det enda jag skall göra själv så är det

Måla(fruktansvärt tråkigt men någon måste göra det och det blev jag:)
Garaget(dra el, isolera lägg ,klinkers eller epoxymåla golvet,)
Tomten (med vad det för med sig Plattor och murar)
 
Vårat hus står nu på trailer utanför tomten och väntas sättas ihop imorgon kl 7.00

Lagt upp en hel del bilder på http://huset.mkw.be
De ligger i kronologisk ordning. Ska upp nu efter maten och fota lite på "byggsatsen" :)
 
Efter ca 1 års väntan så har vi äntligen flyttat in i det första Myresjöhuset på området
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.