Hej!

Undrar om någon här på forumet kan ge mig lite tips hur jag skall gå tillväga med min gräsmatta.
Har idag en gräsplätt på ca.300kvm med en svacka i mitten + väldigt mycket mossa som jag har lagt ut stroller mossmedel på.

Tanken var att beställa ett flak med matjord och jämna av gräsmattan och så nya gräsfrön, men vad behöver jag göra innan förutom att kratta upp all död mossa som blir efter mossmedlet?
Kan man låta den gamla gräsmattan vara kvar?
Såg att under gräsmattan ligger det sand, är det något man behöver tänka på där :confused:

Mvh Glenn
 
Sand under gräsmattan är bara bra. Du kan jämna av med lätt sandblandad jord och så nytt i svackan. Du behöver inte riva upp den gamla gräsmattan.
 
Hej o tack för svaret !

Vet du hur det funkar med mossan, om man nu inte får bort all mossa förmultnar den om man lägger ett jordlager över :confused:

Mvh Glenn
 
2cool skrev:
Hej o tack för svaret !

Vet du hur det funkar med mossan, om man nu inte får bort all mossa förmultnar den om man lägger ett jordlager över :confused:

Mvh Glenn
Beror väl lite på hur tjockt med jord det blir, är det ett väldigt tunnt lager så växer säkert mossan igenom annars kvävs den garanterat och förmultnar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.