Någon som har erfarenhet av Eksjöhus? Tycker att dom verkar göra rejäla och bra hus, men hur är dom prismässigt? Har dom bra prier jämfört med andra i samma klass eller ligger dom högt? Är lite smått intresserad av Norrhaga och efter sökning på forumet har jag sett priser runt 1,8-1,9 m, nyckelf'ärdigt, hade dock tänkt göra en del själva.
 
Har precis skrivit kontrakt med Eksjöhus, på ett havsvik. Tycker priset du uppger verkar lågt, jämfört vad vi fått för utgångspris på Havsvik. Kan iofs skilja sig mellan regioner, främst på entreprenaden. Du skriver Nyckelfärdigt? Enligt vår säljare är det endast undantagsfall de säljer nf, annars är det delad entreprenad (köper hussatsen från Eksjöhus och tecknar separat kontrakt med entreprenör för uppsättning av huset).
 
Lät billigt för ett så stort enplanshus. Har fått pris från dom på deras Söderviken, det stannade på 2,7 m.
 
Hammarskallen skrev:
Lät billigt för ett så stort enplanshus. Har fått pris från dom på deras Söderviken, det stannade på 2,7 m.
Oj!! Det var lite skillnad. Sökte på forumet och det var det priset jag hittade, i standardutförande då, utan tomt och jag vet inte om grunden ingick. Men det skiljer ju också på regioner kan jag tänka mig.
 
1,8milj- 1,9milj är inte helt orimligt. Men tänk på att du har en tomt med div. vatten, avlopp, el, fjärr etc som tillkommer samt priset för tomten.

Vi byggde ett Eksjöhus Lyckan m vinkel för två år sedan. Det jag var mest rädd för var att deras kalkyler inte skulle stämma. Men till min förvåning så blev utfallet mycket mycket nära det kalkylerade t.o.m. ett par tiotusen billigare. Då hade vi ändå köpt dyrare kakel/klinker än i kalkylen och gjort många fler el-tillval som drog iväg på priset.
Joför sig hade Eksjöhus lagt på ca 50000kr extra för grävning och fyll som vi aldrig behövde och det kanske var delar av de pengarna som blev över..
 
Det priset stämmer nog ej, 2.4-2.5 ligger det på. NF kan det väl kallas även vid delad entreprenad.
 
Hej

Vi bygger Mellangården (klart i maj/juni), och skall göra allt på övervårningen själva. Än så länge tycker jag att att sammarbetet mellan oss och snickarna fungerar bra, vi har redan fått börja med övervåningen, men även har vi måla tack och spackla väggar på nedervåningen.
Gjorde även markarbetet själv och sparade in en hel del.
Tycker att de har en hög grund standard på det mesta, det lilla extra på listerverk mm.

/Fredrik
http://s-hus.blogspot.com/
 
CrilleC skrev:
1,8milj- 1,9milj är inte helt orimligt. Men tänk på att du har en tomt med div. vatten, avlopp, el, fjärr etc som tillkommer samt priset för tomten.

Vi byggde ett Eksjöhus Lyckan m vinkel för två år sedan. Det jag var mest rädd för var att deras kalkyler inte skulle stämma. Men till min förvåning så blev utfallet mycket mycket nära det kalkylerade t.o.m. ett par tiotusen billigare. Då hade vi ändå köpt dyrare kakel/klinker än i kalkylen och gjort många fler el-tillval som drog iväg på priset.
Joför sig hade Eksjöhus lagt på ca 50000kr extra för grävning och fyll som vi aldrig behövde och det kanske var delar av de pengarna som blev över..
Får man fråga vad ni betalade för Lyckan vinkel? Är det det med avgränsat kök? Du har inga bilder? Har haft funderingar på ett sådant också... Har hört av andra att Lyckan-husen är väldigt lyhörda, något ni märkt av?

Mvh Kicki
 
Ringde Eksjöhus Malmö igår och fick ett grundpris på Lyckan, det vanliga (ej funkis eller vinkel). 1750000kr inkl. grund. Platta på mark och golvvärme. Massiva dörrar, isolerade innerväggar, helkaklade badrum med 2 duschväggar, 14mm ekparkett mm ingick i priset.
 
Jag skulleoxå vilja se lite bilder på Lyckan eftersom jag ska bygga ett sånt själv så är det intressant att få tips och ideer angående detta hus

/Midsjö
 
Om ni går in på Eksjöhus egen hemsida så finns där visningshus hur det ser ut invändigt (rundvandring).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.