hur är kvaliteten på byggmax profil plåttak? någon som lagt detta för några år sedan, får man det man betalar för?
Tanken är att det ska ligga på ett sommarhus nära havet, är det något man ska tänka på när man bestämmer takbeklädnad.
Shingel passar det bra ?
Kom gärna med synpunkter

Nicke
 
Lite mer info om vilken plåt jag menade 4x1080x4000mm svart pris 64.krm2
 
Jag köpte plåt där för c:a 8 år sedan till vår friggebod. Plåten är lika bra skick som när jag monterade den. Ingen antydan till rost. Att tillägga, friggeboden står delvis under en tall som det ständigt faller kottar och barr ifrån.
 
Köpte du byggmax eller borgas??
 
Deras produkter känns ju mer kvalitet, och är inte dyrare.
Jag tror att jag ska lämna in underlag för en offert till dom, så slipper man plocka ihop systemet själv.
 
Helt övertygad om att man får vad man betalar för...
 
Mikael_L
Jag har ingen erfarenhet av byggmax-plåten. Men den är väldigt tunn iaf. Har för mig att det är 0,4mm, så det kan ganska lätt bli bucklor om man är uppe på taket. Lägga bärläkten tätare är kanske något att fundera på.
 
emmanicke skrev:
hur är kvaliteten på byggmax profil plåttak? någon som lagt detta för några år sedan, får man det man betalar för?
Tanken är att det ska ligga på ett sommarhus nära havet, är det något man ska tänka på när man bestämmer takbeklädnad.
Shingel passar det bra ?
Kom gärna med synpunkter

Nicke
Vilken plåt blev det?
 
Min erfarenhet är att alla plåtak lätt blir buckliga, man får vara en panter om man ska gå på dom...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.