Nu har jag googlat mig fördärvad utan minsta resultat, så jag gör ett sista desperat försök här :surprised:
Jag letar efter den gamla stilens takavvattning till vårt hus från 1800-någonting. Alltså smala rör/rännor och skarpa böjar i galvad plåt. Är det någon som hittat detta någonstans? Verkar nästintill omöjligt. Enl. lokala plåtslagare finns de skarpa böjarna och stilen från fabrik men då i aluzink (inget alternativ för oss) eller så får de ställa sig och tillverka själva och då skenar priserna iväg.

Finns det verkligen inget företag som tillverkar detta?! Eller eventuellt begagnat? Hittar inget på ByggIgen etc. dock.. Hur har ni andra gjort?
 
Tack för svar! Har varit inne på Hedenstedt tidigare för teglet skull men helt missat att de även gör plåt! Ska kontakta dem få se om de har något sånär humana priser... Plannja har jag ockå tittat på, de har förvisso skarprörsvinklar men tyvärr bara aluzink vad jag kan förstå..

Fler tips mottages tacksamt!
 
I Gysinge katalogen såg jag några som heter Strömsbro Bleck och Plåt i Gävle. Har också för mig att jag sett några annonser i tidningen Gård och Torp, men kommer inte ihåg namnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.