Hejsan!

Finns det någon som bygger, skall bygga eller har annan erfarenhet av huset Längtan från Eksjöhus egnehems serie?

Pris ni fått, och förslag skulle uppskattas.

Vi letar ett "inte för dyrt hus" i vinkel.

Tack Nilli :)
 
det pris vi fått på oinredd övervåning och garage ligger på ca pris: 1,6 milj. Är just nu i dessa tankar själva ang det hus o kolla nu upp priser osv :D
 
Vårt är under uppförande nu. Tror vi hamna på 1,7 med garage och oinredd övervåning. Är nöjd med huset men inte helt nöjd med entreprenören.
 
ok då ligger priserna likvärdiga då typ. Vi är än i tanken har tittat ut en tomt men ska ha lite mera möten med eksjöhus o banken innan allt är klart! Är ju endel att tänka på o ordna!
 
1,6 och 1,7.... MED garage låter inte dyrt, är det NF utförande eller ska man göra nåt själv?
Jo, inreda övervåningen förstås, men annars?

Själva så var vi på möte med LB-hus igår och jag tycker dom verkar bra att ha o göra med.
LB-hus Ugglan (121m2) och Västanvind (132m2) från Eksjöhus tycker jag är lite lika... lite annorlunda
planlösningar, vinklar och så. Ugglan går NF lös på drygt 1,7 med ett par tillval.

Skulle vara kul om någon visste vad Västanvind kostar med tanke på att det är 11m2 större?

MVH Veboa
 
1,77 nyckelfärdigt exl målning och tapetsering(65000) ,vitvaror och garderober. Tillval bla: råspont i taket, klinker i hall och kök, kamin, lite dyrare kök i fullhöjd, ek-trappa, 1 takfönster plus lite annat smått.
 
vi ska förmodligen gör lite själva oxå. har även valt bort alla vitvaror, kök, golv o vvs. som vi ska lösa själva o köpa! har inte haft vårt sista möte än så tyvärr inga priser heller än!

lillgus: har du tagit några bilder än??
 
Vi fick ett pris på längtan här nere i skåne NF med inredd ovanvåning och putsfasad, 2280000
 
Jag har tagit massor av bilder under byggets gång men huset är inte klart invändigt än. Skulle kunna lägga upp några exteriöra bilder.Eller är det något speciellt du vill titta på kellran?
 
Lillgus, släng upp det du har, vi är nog många som är nyfikna.
 
Lillgus! jag är nyfiken på ALLT!! ha bara sett huset från katalogen! o de är ju samma bild varje gång! är nyfiken på alla bilder!!! vore jätteroligt att se dina bildet!!!
 
Ska försöka lägga upp lite bilder i helgen om jag hinner
 
Här kommer lite bilder på längtan om allt fungerar
 
  • huset2 023.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • huset2 026.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • huset2 028.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanonfint hus, vårt kommer på Onsdag...;-)
 
lillgus: oj vad fint det är!!!! men jag blir lite förvirrad ang garaget. har ni valt att ha porten på baksidan o en vanlig dörr på framsidan av huset?? sen är det takfönster på alla dessa hus eller är det ett tillval?? åhhhh nu längtar jag mera o mera!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.