Hej,

Tänkte mig att slå till på en kap och gersåg för lite hemma pul dock ganska sparsamt.....lite golv någon gång och diverse annat.
Är det någon som köpt denna....den verkar uppfylla mina behov men frågan är är den värd sina pengar?? Har iofs hört en del om vobblande klingor men men....

Tyckte jag läste på K-rauta att den bara är på 1200 W men här står det 2000W ???

http://www.overskottsbolaget.se/pro...odukterverktygmaskiner/kapgerklyvsag.347.html

http://www.k-rauta.se/verktyg_9974.htm
 
Mattias_Jo1 skrev:
Hej,

Tänkte mig att slå till på en kap och gersåg för lite hemma pul dock ganska sparsamt.....lite golv någon gång och diverse annat.
Är det någon som köpt denna....den verkar uppfylla mina behov men frågan är är den värd sina pengar?? Har iofs hört en del om vobblande klingor men men....

Tyckte jag läste på K-rauta att den bara är på 1200 W men här står det 2000W ???

[länk]

[länk]
vet inget om maskinen i sig, men min erfarenhet av dylika märken är negativ, brukar inte vara något vidare.

Angående effekten är det nog 1200W. Står ju faktiskt 200 och inte 2000 på överskottsbolagets hemsida, säkert en "1a" som har fallit bort från 1200W. Sen handlar det om ineffekt som inte är riktigt lika intressant som uteffekt. Finns väl visk risk att billiga maskiners (ja dyrare också kan man tänka sig) ineffekt skrivs upp (uteffekt brukar billiga märken inte redovisa) så den exakta effekten är nog inte så viktig. Dessutom är det kanske inte så avgörande om du ända inte använder den så mycket. Komplettera med en eller 2 bra klingor. Eller köp en makita för 6200 på harald nyborg.
 
Nu har jag ingen kap/ger/klyv utan bara en kap/ger men av märket best tool (säker samma som black line sågen ÖB har i sin reklam) men med en riktig klinga har de fungerat klockrent inget wobbling eller vandrar i gerningen. Kan rekommendera den om du bara ska ha den till då och då kneg MEN! Byt klinga (nästan alla medföljande klingor oavsett märke verkar vara skräp)
 
Har faktiskt för mig att den är på 2000W, vad det nu är värt i ineffekt, dessutom kan jag ha fel.

Däremot är jag tveksam till om alla klingor som medföljer är skräp, men det har nog med märket att göra och prislappen. På Bosch (blå förstås), DeWalt och Festool har man knappast det problemet.
 
Nu pratade jag i hemma pular segmentet efter som trådskaparen pratar och frågade om det. Jag todde att de flesta visste att det var skillnad på blå och gröna bosch eller oranga och gula B&D (den gula går under namnet dewalt)
 
Tack för inputen....tror nog det blit ett köp dock på K-rauta där jag har 20% rabatt vilket blir då ca 2600:- för denna. Samt nya klingor.
 
Den på Harald Nyborg verkar vara en sämre kopia av best toolen om man jämnför så ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.