Hej!

Jag vet inte om jag tidigare har frågat efter synpunkter ang vårat vardagsrum.
Vi flyttar till hus i Juni och vi har tänkt att -dela av- vårat vardagsrum.

Ni som har förslag om hur man kan göra på det bästa sättet får gärna komma med ideér till oss och förslag hur man kan göra. Dels av tillämpningen av rummet, av materialval, inredningstips, etc etc.

Skickar med planlösningen på nedervåningen också.
Rumsdelen i vardagsrummet är tänkt att vår 8 mån lilla tös ska få.
Alt. Att vi gör 2 jättesmå rum av den delen, som då är tänkt till ett litet rum och ett -allrum- till grabbarna. (TV-Spel, filmrum, etc). :)

Alltså den delen som är tänkt är då den mot fönstrena, upp till öppningen till vardagsrummet. Sammanlagd yta är 460*250 ...

MVH // Fam. Ericsson
 
  • Planskiss bottenplan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I
Eftersom du inte har måttsatt ritningen är det lite svårt att veta hur långt och brett rummet är, samt fönsterbredden. Förstorar jag upp ritningen till ungefär skala 1:100 och tar mått på köksinredningens djup som referens, får jag att det är cirka 5,80 brett och 3,00 djupt från fönstren nederst, om en vägg skapas tvärs över rummet i samma linje som väggen mellan kpr och hall. En vägg från den och lodrätt ner till mitt emellan fönstren skulle då kunna ge två små rum om cirka 8,5 kvm/styck (minsta yta för ett 1-persons rum är 7 kvm).

Sen beror det givetvis på om du har utsikt värd att se från fönstren nederst eller överst i V-rummet. Även väderstrecken spelar in.

Avdelningen är lättast att göra med en regelvägg av 45x70 c 600 med 13 gips p.b.s. Då ska du inte borra fast den i golvet (möjligen i tak) utan ställa de stående reglarna i spänn mellan regeln i tak och på golv. Tvärväggen kommer att hålla rätt på den och du kan göra fast väggarna mot bef. väggar. En remsa nålfiltmatta under bottenregeln gör det möjligt att en gång ta bort väggen utan att skada bef. golvbeläggning. Vad du sen lägger för golv i de nya rummen är en 'ovanpå' historia med foam emellan i värsta fall.
____________________
Byggaren
 
Tack för svaret!

Jag skickade ett privat PM till dig.
/Ericsson
 
Bilden hur vi tänkt..
 
  • ALT NERE Planlösning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sanna171
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.