Detta med IHC verkar ju onekligen rätt intressant. Tyvärr så ligger det inte så högt upp på vår priolista... :( Men om vi skulle anse oss ha råd om några år, är det då helt vansinnigt att göra det då? Är det bara för nya hus? Eller är det något man kan välja till om några år... Kan man förbereda på något sätt?
 
IHC enligt mig är ett måste nu när vi bygger hus iaf :)

Det är nog jäkligt bökigt att dra IHC i efterhand om ni inte har förberett. Ni kan ju dra VP rör överallt osv, bara höra med en elektriker som kan IHC och fråga hur man bör gå tillväga.
 
M@ZE skrev:
IHC enligt mig är ett måste nu när vi bygger hus iaf :)

Det är nog jäkligt bökigt att dra IHC i efterhand om ni inte har förberett. Ni kan ju dra VP rör överallt osv, bara höra med en elektriker som kan IHC och fråga hur man bör gå tillväga.
Tack! :D

VP-rör? ??? :-/
 
VP-rör är de där mjölkvita rören som elektrikern "sätter" i väggen, för att sedan kunna dra kabeln i.
 
Nix skrev:
VP-rör är de där mjölkvita rören som elektrikern "sätter" i väggen, för att sedan kunna dra kabeln i.
Aha! Tack! :D

Vad står då "VP" måste jag ju fråga, eftersom jag vill veta allt... ::) Värmepanna var min första tanke med det lär det ju inte vara för de är sällan mjölkvita och rörformiga och brukar framför allt inte sättas in i väggarna! ;D
 
fia_mstd skrev:
Vad står då "VP" måste jag ju fråga, eftersom jag vill veta allt...
Vanlig Plast ;D, skulle man kunna tänka sig. Men så enkelt är det säkert inte.
 
vinylplast kanske ;)..
 
Jag ringde Uponor som tillverkar vp-rör och de gissade faktiskt på vinylplast. Men observera att jag fick intrycket att det bara var en gissning. Det roliga är att jag ringde en massa elfirmor och branschorganisationer och ingen visste vad VP stod för... Det som är mindre roligt är varför jag inte kan släppa en sån här fråga... :p
 
Det måste vara vinyplast!???!
 
BoD skrev:
Det som är mindre roligt är varför jag inte kan släppa en sån här fråga... :p
Man JAg tycker det är ganksa roligt att du ansträngde dig så (jag inbillar mig att det var för min skull... ;D) TACK! :) Tror förresten det betyder väldigt plastigt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.